احتمال ابتلای افراد به کرونا در دورهمی شب یلدا بالاست
کد خبر: 3941860
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

احتمال ابتلای افراد به کرونا در دورهمی شب یلدا بالاست

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شب یلدا به ‌دلیل قرار گرفتن افراد در محیط بسته و اینکه ‌زمان زیادی در کنار یکدیگرند و مجبور به برداشتن ماسک هستند احتمال ابتلا به کرونا بسیار بالاست.

احتمال ابتلای افراد به کرونا در دورهمی شب یلدا بالا است/ ابتلای بیش از 2000 کادر درمانی همدانمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه خوشبختانه شرایط فعلی استان درباره ابتلا به ویروس کرونا حاد نیست، اظهار کرد: در شب یلدا افراد در یک محیط بسته قرار می‌گیرند و مدت‌زمان زیادی در کنار یکدیگرند؛ همچنین برای صرف تنقلات و میوه مجبور به برداشتن ماسک خود هستند. بنابراین، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار بالاست.

وی ادامه داد: دوره کمون این بیماری از پنج تا 12 روز است. بنابراین شاید افرادی در شب یلدا بیمار باشند و علائمی نداشته باشند. به همین دلیل تقاضا می‌کنیم که مردم مراسم شب یلدا را مجازی و از طریق تماس تصویری برگزار کنند.

طاهری با بیان اینکه اکنون موارد فوتی در استان به علت کرونا تک‌رقمی شده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته 16 مورد جدید ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده و شش مورد فوت اتفاق افتاده است. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 9 هزار و 599 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده و هزار و 364 نفر نیز فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha