لزوم توجه مسئولان به تجهیزسازی خانه‌های عالم در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3939064
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

لزوم توجه مسئولان به تجهیزسازی خانه‌های عالم در خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از دلایلی که استقرار روحانیون را در مناطق روستایی با مشکل مواجه کرده، تکمیل نبودن خانه‌های عالم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

گلایه از تکمیل نبودن خانه‌های عالم در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام محمدعلی سلم‌آبادی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خانه‌های عالم در روستاها به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال هستند.

وی با بیان اینکه خانه‌های عالم سهم بسزایی در ترویج مبانی دینی دارند، افزود: یکی از دلایلی که استقرار روحانیون را در مناطق روستایی با مشکل مواجه کرده، تکمیل نبودن خانه‌های عالم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وجود یک روحانی در روستا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: کمک به ایجاد و تجهیز خانه‌های عالم باعث توسعه فرهنگی در منطقه می‌شود.

سلم‌آبادی با بیان اینکه تبلیغ یک ضرورت در جامعه است، افزود: امروز اگر بخواهیم در برابر جنگ دشمن ایستادگی کنیم باید اقداماتی را انجام دهیم که یکی از این اقدامات ساخت مساجد، خانه‌های عالم، هیئت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها، مدارس و کانون‌های فرهنگی انجمن‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه تبلیغ به دو روش بلندمدت و کوتاه‌مدت انجام می‌شود، اظهار کرد: اعزام روحانیون به‌صورت مستمر و همچنین اعزام به‌صورت مناسبتی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ مؤسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال هستند، یادآور شد: اکنون باید سربازانی برای جنگ نرم پرورش داده و فضای دین تبلیغ دینی را برای آنان ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha