برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن ویژه بانوان شاغل از سوی مؤسسه اهل الکسا
کد خبر: 3936735
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن ویژه بانوان شاغل از سوی مؤسسه اهل الکسا

معاون مؤسسه اهل الکسا البرز گفت: یکی از برنامه‌های قرآنی ما تمهید کلاس‌های حفظ و قرائت برای بانوان شاغل است که در شرایط دورکاری، فراغت بیشتری دارند.

اعظم غلامی، معاون مؤسسه اهل الکسا البرز در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: همراه خواهرم از سال 74 فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کردم. اکرم غلامی، مدیر مؤسسه است که از داوران مسابقات قرآن و مدرس دانشگاه است.

وی افزود: در شرایط حال حاضر، مؤسسه در بخش قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی دارد، کلاس‌ها حضوری نیست و در فضای مجازی کلاس‌های قرآن را در رشته‌های تخصصی صوت و لحن، تجوید، تفسیر و تدبر، یادگیری مفردات، تواشیح، مداحی و ردیف‌خوانی برگزار می‌کنیم. همچنین به‌منظور تشویق قرآن‌آموزان مسابقاتی را نیز به‌صورت مجازی برپا می‌کنیم. در واقع مدیون خدا و اهل بیت(ع) هستیم که کمک می‌کنند تا وقفه‌ای بین آموزش قرآن نیفتد.

غلامی اظهار کرد: همچنین کلاس‌های حفظ تخصصی را با حضور اساتید برجسته کشوری شروع کرده‌ایم. انگیزه قرآن‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های مجازی بیشتر از پیش شده؛ شاید به این دلیل که در فضای بسته حضور پیدا نمی‌کنند، فکر آسوده‌تری دارند و می‌توانند در کلاس‌های آنلاین در ساعت‌های مشخص شرکت کنند.

معاون مؤسسه اهل الکسا گفت: در تعداد قرآن‌آموزان ریزش نداشته‌ایم، چه بسا بیشتر نیز شده‌اند. یکی از کلاس‌های قرآن‌آموزی ما مربوط به بانوان شاغل است که در شرایط دورکاری فراغت بیشتری دارند و کلاس‌های حفظ و قرائت برایشان در نظر گرفته شده است.

غلامی با بیان اینکه بحث مالیات از مشکلات دیگر مؤسسه مهم‌تر است، گفت: قرآن‌آموزان را موظف به پرداخت شهریه نمی‌کنیم؛ بنابراین درآمد مؤسسه چندان نیست. از سوی نهادهای مختلف نیاز به حمایت داریم تا تسهیلاتی به‌منظور پرداخت حقوق اساتید و هزینه اینترنت در نظر گرفته شود. با اینکه فضای فیزیکی ما کاملاً تعطیل است، اما باید مالیات را بپردازیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه اهل الکسا در کرج، خیابان مطهری، بعد از گلزار جوادآباد، ساختمان سعید، طبقه 2 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha