افزایش میزان ابتلا به کرونا در میان اسرای فلسطینی
کد خبر: 3935642
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

افزایش میزان ابتلا به کرونا در میان اسرای فلسطینی

اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی از افزایش ابتلا به بیماری کرونا در میان اسرای فلسطینی خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک زندانی فلسطینی 20 ساله به نام مؤید الخطیب، اهل بیت لحم، به بیماری کرونا مبتلا شده است. او برادر شهید «داوود الخطیب» است که ماه سپتامبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
 
در همین راستا، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که الخطیب از 20 روز پیش بازداشت شده است و در بخش ویژه بازداشت‌شدگان جدید فلسطینی به سر می‌برد. بنابراین با ابتلای او به بیماری کرونا، شمار اسرای فلسطینی که به این بیماری مبتلا شده‌اند به 132 اسیر رسیده است.
 
این باشگاه هشدار داد که ادامه روند ابتلا به کرونا در میان اسرای فلسطینی ممکن است به فاجعه منتهی شود به‌ویژه که اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی نسبت به بیماری این اسرا، بی‌توجهی کرده و اهمیتی به بیماری آنها نمی‌دهد.
 
باشگاه اسرای فلسطینی مسئولیت کامل زندگی اسرا را بر عهده اداره زندان‌های رژیم اشغالگر دانست و از مؤسسات حقوقی بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی خواست که این رژیم را برای آزادی اسرای بیمار فلسطینی و اسرای مسن تحت فشار قرار دهند و بازداشت‌های روزانه فلسطینیان را متوقف سازند.
 
شایان ذکر است، 4500 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که 700 تن از آنها بیمارند و 300 نفر نیز از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند. در میان این اسرا، حداقل 10 اسیر نیز درگیر بیماری سرطان با درجات مختلف این بیماری هستند.
انتهای پیام
captcha