تشکل‌های قرآنی ایده‌های جذاب در شرایط کرونایی ارائه دهند/ دلسردی مدیران قرآنی با عدم حمایت‌ها
کد خبر: 3935240
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تشکل‌های قرآنی ایده‌های جذاب در شرایط کرونایی ارائه دهند/ دلسردی مدیران قرآنی با عدم حمایت‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر ارائه ایده‌های جذاب قرآنی در شرایط کرونایی، گفت: اغلب تشکل‌های قرآنی، علی‌رغم مشکلات فراوانی که در رفع کمبودهای حوزه فعالیت خود دارند، رضایت الهی را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌دانند و این از جمله دلایلی است که باعث شده مسئولان امر در دولت و مجلس توجه کمتری به حوزه فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر حوزه‌ها داشته باشند.

تشکل‌های قرآنی، ایده‌های جذاب در شرایط کرونایی ارائه کنند /حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اغلب مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، علی‌رغم دغدغه و مشکلات فراوانی که در زمینه تأمین نیازهای اصلی و رفع کمبودهای حوزه فعالیت خود دارند، رضایت الهی را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌دانند.

وی افزود: شاید این مسئله از جمله دلایلی است که از یک طرف موجب شده انتظارات عامه مردم در راستای ارائه خدمات رایگان یا ناچیز از طرف مؤسسات قرآنی بالا ببرد و از سوی دیگر باعث شده مسئولان امر در دولت و مجلس توجه کمتری به حوزه فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر حوزه‌ها داشته باشند، به عنوان مثال هنوز در بخش بیمه، به‌صورت مجزا صندوق بیمه فعالان قرآنی در کشور وجود ندارد و این افراد تنها سهمیه محدودی از صندوق بیمه هنرمندان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر ساله شاهد کاهش تصویب اعتبارات قرآنی در کشور هستیم که همین مقدار کم هم به‌صورت کامل به مرحله تخصیص نرسیده و یا به‌صورت متوازن توزیع نمی‌شود.

رضایی یادآور شد: این در حالی است که مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برای ادامه فعالیت خود به ویژه در این دوران کرونا که بسیاری از آن‌ها به‌دلیل عدم تشکیل کلاس‌های حضوری با مشکلات عدیده‌ای از جمله تعطیلی دست و پنجه نرم می‌کنند، نیاز به حمایت ویژه دارند، قطعاً عدم دغدغه‌مندی مسئولان امر در این زمینه، سبب دلسردی مدیران تشکل‌ها و کم‌رونق شدن برنامه‌های قرآنی خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایجاد نشاط قرآنی در جامعه به کمک ابزارهای نوین و فضای مجازی در این روزهای سرد کرونایی، کمک شایانی به تقویت روحیه اجتماعی خواهد کرد تا مردم به‌ویژه آسیب‌دیدگان از این ویروس منحوس، بهتر بتوانند این روزهای سیاه را پشت سر بگذرانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: لذا می‌طلبد هم تشکل‌های قرآنی نسبت به ارائه و اجرای طرح‌ها و ایده‌های جذاب و نوین اقدام کنند و هم دستگاه‌های قرآنی به این مسئله و حمایت از مؤسسات توجه ویژه داشته باشند تا شاهد نوآوری در کارهای قرآنی و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور به‌ویژه مناطق مرزی و محروم خراسان‌جنوبی باشیم.

انتهای پیام
captcha