جریمه و پلمپ در صورت تخلف واحدهای صنفی اعمال می‌شود
کد خبر: 3934750
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

جریمه و پلمپ در صورت تخلف واحدهای صنفی اعمال می‌شود

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به محدود شدن اصناف گروه دو از ساعت 18 گفت: در صورت تخلف واحدهای صنفی گروه دو جریمه نقدی و پلمپ واحد صنفی در دستور کار است.

جریمه و پلمپ در صورت تخلف واحدهای صنفی اعمال می‌شودامیردلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تعطیلی اصناف مختلف در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر تنها مشاغلی که امکان فعالیت دارند، مشاغل گروه یک هستند اما مشاغل گروه سه و چهار مانند سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، کافی‌شاپ‌ها، چای‌سراها، قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها، شهر بازی‌های مسقف و روباز و سایر مشاغل که در این گروه قرار دارند طبق تصمیم ستاد ملی کرونا تا 24 آبان‌ماه به‌طور کامل تعطیل است، ضمن اینکه تالارهای پذیرایی نیز به طول کل ممنوعیت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: صنوف گروه سه و چهار که تا شنبه 24 آبان ماه تعطیل هستند، اگر مصوبه ستادملی کرونا در خصوص تعطیلی‌شان تمدید نشود، در صورت بازگشایی از شنبه می‌توانند تا ساعت 18 فعالیت داشته باشند اما در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا اگر تعطیلی تمدید شود، باید طبق مصوبه عمل کنند.

دلداری ابراز کرد: مشاغل گروه یک، بدون محدودیت فعال هستند که این مشاغل شامل بخش خدماتی و مواردی از این قبیل هستند، اما مشاغل گروه دو شامل مجتمع های تجاری، پاساژها و... فعالیت‌شان تا ساعت 18 خواهد بود و بعد از آن ممنوعیت فعالیت دارند که براساس بازرسی صورت گرفته، رضایت نسبی در خصوص همکاری اصناف صورت گرفت.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: 10 تیم بازرسی را به 70 درصد مناطق شهر اعزام کردیم که در سطح شهر تذکر دادند و این بازرسی ادامه خواهد داشت و به صورت ویژه‌تر این بازرسی ها پیگیری خواهد شد و در صورت تخلف اصناف جریمه اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی اصناف گروه دو از ساعت 18 به بعد به‌نحوه خوبی صورت گرفته است، انتظار می‌رود تا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند چرا که در صورت تخلف واحدهای صنفی گزارش تخلف از سوی بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال و از سوی آنان اعمال قانون خواهند شد.

دلداری ضمن ابراز رضایت‌مندی از اصناف در نخستین شب اجرای طرح محدودیت‌ها اضافه کرد: مبلغ جریمه از سوی تعزیرات تعیین شده، ضمن اینکه پلمپ واحد متخلف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد در خصوص پوشش مناطق مختلف شهر در راستای بازرسی افزود: در نخستین شب اجرای محدودیت نیز تقریبا 70درصد شهر را تحت پوشش قرار دادیم که شامل مناطقی مانند احمدآباد، سیدی، طلاب، رسالت، امامت، بلوار سجاد، وکیل‌آباد، هاشمیه، بلوار معلم و... بود و این نظارت و بازرسی نیز طی یک ماه در سطح شهر ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha