اقبال لاهوری با الهام از قرآن مفاهیم انسانی را به بشر هدیه کرد
کد خبر: 3934333
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

اقبال لاهوری با الهام از قرآن مفاهیم انسانی را به بشر هدیه کرد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار پیامی به مناسبت سالروز تولد علامه اقبال لاهوری، گفت: شاعرانگی اقبال لاهوری، مرهون دو نكته مهم است اول عشق به زبان فارسی و دیگر عشق به اسلام.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در متن پیام ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت سالروز تولد علامه اقبال لاهوری، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر که پیمان با هوالموجود بست

گردنش از بند هر معبود رست

مؤمن از عشق است و عشق از مؤمنست

عشق را ناممکن ما ممکن است

روز اقبال لاهوری(18 آبان؛ زادروز اقبال لاهوری)، شاعر بزرگ پارسی‌گوی را باید به همه علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی تبریک گفت. این شاعر بزرگ با خلق اشعاری به زبان فارسی، سهم بزرگی در تثبیت سخنان حكمت‌آموز به زبان فارسی دارد.

شاعرانگی اقبال لاهوری، مرهون دو نكته مهم است اول عشق به زبان فارسی و دیگر عشق به اسلام. در اشعار این شاعر سترگ، رد پای عشق به حضرت حق و عشق به مخلوق موج می‌زند. شاعری كه با الهام از قرآن، توانست مفاهیم انسانی و مؤمنانه را در قالب نظم به بشر هدیه كند.

اقبال لاهوری رشته پیوند ایران و پاكستان را مستحكم كرد و هنوز اشعارش در محافل علمی و ادبی تازگی خود را حفظ كرده است. این روز را به هر دو ملت ایران و پاكستان و همه علاقه‌مندان به زبان فارسی تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام
captcha