آغاز مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک به حافظان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3933814
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

آغاز مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک به حافظان چهارمحال‌وبختیاری

همزمان با سراسر کشور، مرحله شفاهی پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهارمحال‌وبختیاری از روز گذشته آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز مرحله شفاهی پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، اظهار کرد: مرحله کتبی آزمون مردادماه امسال با حضور ۹۲ حافظ قرآن کریم سراسر استان برگزار شد که پس از ارزیابی، ۴۷ حافظ متشکل از سه آقا و ۴۴ بانو، با کسب نمرات برتر به مرحله شفاهی دعوت شدند.

وی ادامه داد: آزمون شفاهی آقایان صبح روز گذشته 17 آبان ماه برگزار و آزمون بانوان نیز از بعدازظهر گذشته آغاز شد؛ رعایت سختگیرانه و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌کنندگان بر اساس زمان‌بندی در اداره حاضر می‌شوند و به کسانی که پیش از موعد تعیین‌شده در محل آزمون حاضر شوند، اجازه ورود داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام کارگر با بیان اینکه برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمون بانوان طی سه روز انجام می‌شود، افزود: این آزمون امروز و فردا برای بانوان برگزیده مرحله کتبی ادامه دارد و فایل‌های تهیه شده برای داوری به دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور ارسال می‌شوند.

سرپرست اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: خوشبختانه امسال هر چهار داور خانم و آقا که به سازمان دارالقرآن معرفی شده بودند تایید شدند؛ داوران استانی حسن حفظ را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و ادامه روند داوری و اعطای نمره به آثار حافظان را داوران کشوری بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این آزمون برای حافظان ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء برگزار می‌شود، تصریح کرد: به پذیرفته‌شدگان در این آزمون، مدارک تخصصی سطح یک تا ۵ حفظ اعطا خواهد شد که معادل مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی است و امتیازات ویژه‌ای را برای حفاظ در پی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده نتایج نهایی اعلام شود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: برخورداری از امتیاز در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، برخورداری از مزایای تحصیلات رایگان، برخورداری از مزیت دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث برای حافظان فاقد مدرک کارشناسی و برخورداری از مزایای ارتقای شغلی از جمله امتیازاتی هستند که دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطوح مختلف، بهره‌مند خواهند شد.

یادآوری می‌شود، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر ساله در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود که سال گذشته و در چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، ۱۷ حافظ از چهارمحال‌وبختیاری موفق به دریافت مدرک درجه ۳، ۴ و ۵ شدند.

انتهای پیام
captcha