صدای واحد و قاطع جامعه قرآنی در محکومیت اهانت به ساحت نبوی / با ذکر نام و راه پیامبر(ص) مصون می‌مانیم
کد خبر: 3933140
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
گزارش ایکنا از نشست قرآنی رسول رحمت /

صدای واحد و قاطع جامعه قرآنی در محکومیت اهانت به ساحت نبوی / با ذکر نام و راه پیامبر(ص) مصون می‌مانیم

شماری از قاریان بین‌المللی و پیشکسوتان به نمایندگی از جامعه قرآنی کشورمان در نشست رسول رحمت ضمن گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، هتک حرمت وقیحانه رسانه‌ای و دولتی در فرانسه را به ساحت نورانی نبوی محکوم کردند.

در حال تکمیلبه گزارش ایکنا، همزمان با سالروز میلاد ختم رسل، حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در واکنش به اهانت‌های وقیحانه دولت فرانسه نسبت به ساحت نورانی نبوی، نشست قرآنی رسول رحمت شامگاه سه‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه، با حضور شخصیت‌های قرآنی جهان اسلام و قاریان بین‌المللی به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور شخصیت‌هایی همچون عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن؛ مرتضی طلایی، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و پیشکسوتان قرآنی کشور همچون عباس سلیمی، عبدالرسول عبایی، سیدمحسن موسوی‌بلده، علی‌اکبر حنیفی، احمد ابوالقاسمی و کریم دولتی همراه بود. همچنین، کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از سوره فتح پرداخت.

در حال تکمیل

ذکر نام پیامبر(ص) و مصونیت جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام محمدی، نخستین سخنران این نشست بود که ضمن تبریک سالروز میلاد رسول رحمت و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) محور اتصال ثقلین و محور مثلث نورانیِ قرآن ناصح، قرآن ناطق و قرآن صاعد است. اساساً ایشان برترین مخلوق عالم وجود شدند، چون نقطه اتصال ثقل اکبر و کبیر هستند. هرکس با ذات ایشان، ارتباط بیشتری برقرار کند، در حصن الهی جای می‌گیرد و مصون می‌ماند. هرکس هم در حصن الهی جای گیرد، ذیل ولایت الله قرار می‌گیرد و مشمول «فَمَن دَخِلَ حصنی اَمِنَ مِن عذابی» می‌شود.

در حال تکمیل

پیامبر(ص) برترین مخلوق عالم وجود شدند چون نقطه اتصال ثقل اکبر و کبیر هستند. هرکس با ذات ایشان، ارتباط بیشتری برقرار کند، در حصن الهی جای می‌گیرد و مصون می‌ماند. 

وی در ادامه گفت: یاد قرآن، ذکر خداست و یاد رسول اکرم(ص) هم ذکر خداست و همینطور یاد اهل بیت(ع). یکی از سنت‌های نیکو در کشورمان این است که علاوه بر ختم قرآن، سنت ختم صلوات هم داریم. فراموش نکنیم که خداوند متعال برای تعظیم نام پیامبر(ص)، واجب کرده است که در نمازهای یومیه ده‌ها بار نام ایشان را ببریم. اگر دقت کنید در هر وعده نماز، در تشهد به ایشان به عنوان عبد خدا شهادت می‌دهیم و به ایشان به عنوان نبی، سلام می‌دهیم. لازم است که مسلمانان هیچ‌گاه از ذکر نام پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان غافل نشوند، به خصوص در این زمانه که دشمنان اسلام می‌کوشند به شخصیت ایشان خدشه وارد کنند.

«محمدگویی» و «محمدخویی»؛ قوام جامعه اسلامی

دبیر اتحادیه جهانی فعالان قرآنی اظهار کرد: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در دو بعد لسانی و عملی، «محمدگویی» داشته باشد تا در بعد فردی و اجتماعی «محمدخویی» پیدا کند، فوز عظیم هم همین است. جامعه‌ای که به قرآن و اهل بیت(ع) ذاکر شود و در قول و عمل، بیرق خدا و رسول را بلند کند، هیچ نوع بن‌بستی پیدا نمی‌کند، البته هر بیرقی هم ذکرالله و ذکر پیامبر(ص) نیست، بعضی بیرق‌ها مثل داعش ذکر الشیطان هستند و داعش، پیاده‌نظام استکبار برای شیطانی‌سازی بیرق‌های مقدس بود.

در جمهوری اسلامی ایران سه نوع وحدت را تعقیب می‌کنیم: وحدت با همه مسلمانان، وحدت با اهل کتاب و وحدت با مستضعفان دنیا، لذا وحدت نه فقط میان مذاهب اسلامی بلکه میان ما و اهل کتاب، حول «کلمةٌ سواء» که ذکر خداست و میان ما و همه مستضعفان عالم، علیه نظام استکبار جهانی موضوعیت دارد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به هفته وحدت و لزوم تقویت انسجام اسلامی، گفت: در جمهوری اسلامی ایران سه نوع وحدت را تعقیب می‌کنیم: وحدت با همه مسلمانان، وحدت با اهل کتاب و وحدت با مستضعفان دنیا، لذا وحدت نه فقط میان مذاهب اسلامی بلکه میان ما و اهل کتاب، حول «کلمةٌ سواء» که ذکر خداست و میان ما و همه مستضعفان عالم، علیه نظام استکبار جهانی موضوعیت دارد.

محمدی اظهار کرد: اگر امروز غرب با تمام توان در حوزه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی فعالیت می‌کند سه راهبرد دارد، اول، با بزرگنمایی در نقاطی که نسبت به آن‌ها در جامعه خود اختلاف نظر و تنش داریم همچون حجاب، قصاص و...، دوم با تحریف؛ یعنی برای ایجاد نفرت، مفاهیمی همچون عدالت و کرامت انسانی را طبق تعریف خودشان به مخاطبان ارائه می‌دهند، سوم اینکه برای ایجاد حساسیت‌های منفی نسبت به اسلام، اسلام‌های دروغین مثل وهابیت و بهاییت را تولید می‌کنند و هشدار امام راحل و تأکید ایشان بر اسلام ناب محمدی از این روی بود. 

وی در پایان با اشاره به اهانت‌های اخیر نسبت به ساحت نبوی و وضعیت دنیای اسلام تأکید کرد: امروز وظیفه ما این است که حقایق اسلام را به دنیا معرفی کنیم و با رحمت و رأفت، دین اسلام را به دنیا بشناسانیم. همچنین لازم است طبق دستور قرآن کریم ما مسلمانان در میان خود «اشدّاءُ علی‌الکفار و رحماءُ بینهم» باشیم.

بیانیه جامعه قرآنی در محکومیت اهانت به ساحت نبوی

در ادامه این نشست، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، بیانیه جامعه قرآنی را در محکومیت اهانت به ساحت نورانی نبوی قرائت کرد.

در حال تکمیل

در فرازهایی از این بیانیه آمده است: امروز، سران کفر و استکبار جهانی وحشت خود را از فردای مسلمان غرب اعلام می‌کنند. آن‌ها گمان می‌کنند که با امپراطوری رسانه‌ای و انواع شیوه‌های شیطانی خود خواهند توانست که جلوی تلألؤ انوار قرآن را بگیرند: «وَ قالَ الَّذینَ کَفَروا لا تَسمَعوا لِهٰذَا القُرءانِ و الغَوا فیهِ لَعَلَّکُم تَغلِبونَ»(فصلت /26)، آن‌ها خیال واهی دارند که می‌توانند نور خدا را با خیل و رجل شیطانی خود خاموش سازند «یُریدونَ اَن یُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم» و یا با ابزار توهین و استهزاء می‌توانند چهره مشعشع رسول رحمت و مهربانی را تخریب کرده و از ابلاغ پیام انسان‌ساز و هدایت‌گر او جلوگیری کنند، اما کور خوانده‌اند: «قُلِ استَهزِءوا اِنَّ اللهَ مُخرِجٌ ما تَحذَرونَ»(توبه/ 64 )، چون اراده خدا چیزی غیر از خواست آن‌هاست: «وَیَأبَی اللهُ اِلّآ اَن یُتِمَّ نورَه وَ لَو کَرِهَ الکٰفِرون»(توبه/ ۳۲) و خداوند اراده کرده است که حسرت تلاش‌هایشان را بر دل‌های سیاهشان بگذارد.

در ادامه این نشست، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از انبیاء پرداخت.

در حال تکمیل

دشمنی آشکار با اسلام به بهانه آزادی بیان

سمیح احمد عثامنه، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم از کشور اردن، دیگر سخنران این نشست بود که در پیامی تصویری اظهار کرد: این روزها مناسبت شریف میلاد رسول(ص) را گرامی می‌داریم و به عنوان مسلمان دعوت شده‌ایم تا یک بازنگری جسورانه و عاقلانه در آنچه که باید حلقه اتصال امت اسلام باشد، داشته باشیم. وقت آن است که امت اسلامی به این کار اقدام کند. رخ‌نمایی تاریکی‌های مطلق و ناکامی‌هایی که پی در پی در حال رخ ‌دادن هستند، ضرورت همدلی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مناسبت دل‌انگیز ماه ربیع‌الاول، فرصت مناسبی است تا با عزم و اراده‌ای نو در زمینه محبتِ راستین و پیروی از سیدالعالمین(ص) همدل شویم. آیا خداوند نفرموده است: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ‌اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ‌اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ»، امروزه امت اسلامی به هدایت و راه رسول خدا(ص) از هر امر دیگر، نیازمندتر است. باید در قول و عمل و اعتقاد و راه و رسم زندگی، پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه خود قرار دهیم. این بزرگترین پاسخ به کسانی است که پیامبر عظیم‌الشأن را نشناخته و به ساحت ایشان، جسارت و کارهای بیهوده و نمایشی انجام می‌دهند. توهین به ساحت نبوی، دشمنی آشکار با اسلام به بهانه آزادی بیان است.

پاسخ ما به توهین‌کنندگان باید تخلق به اخلاق اسلامی باشد و به واسطه اخلاق و رفتارمان به همگان بیاموزیم که اسلام، دین رحمت، انسانیت، محبت، برادری و گذشت است

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: توهین‌کنندگان زیر چتر جریان لائیکِ بیمار و کینه‌توزی هستند که به هر دینی احترام می‌گذارند مگر اسلام، به هر زبانی احترام می‌گذارند مگر زبان قرآن کریم، همه انواع لباس را تأیید می‌کنند مگر حجاب و به آن، به دیده حقارت می‌نگرند، همه جا را محترم می‌شمارند به جز مساجد. امروز یکی از آنان به دروغ اعلام می‌کند اسلام در همه‌جا بحران‌زاست و از کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) دفاع می‌کند و عجیب آنکه این مکار به موضعش اصرار می‌کند و می‌گوید چیزی نمی‌تواند ما را وادار به عقب‌نشینی کند. همانطور که وزیر امور خارجه‌اش به مسلمانان، نگاه سرور به برده را دارد و با صیغه امر دستور می‌دهد که ما مسلمانان از کالاهای آنان استفاده کنیم وگرنه ما را سریعاً به تروریسم و افراطی‌گری متهم می‌کنند. پاسخ ما به این افراد باید تخلق به اخلاق اسلامی باشد و به واسطه اخلاق و رفتارمان به همگان بیاموزیم که اسلام، دین رحمت، انسانیت، محبت، برادری و گذشت است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام طلال مسمار از کشور لبنان، رافع‌العامری احمد فخری‌العقیلی از کشور عراق و طه محمد عبدالوهاب از کشور مصر، در قالب پیام‌هایی تصویری به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن محکومیت اقدام دولت فرانسه در هتک حرمت ساحت نبوی بر همدلی و انسجام امت اسلامی تأکید کردند.

قرائت بیانیه جامعه قرآنی به زبان عربی 

پایان‌بخش نشست قرآنی رسول رحمت که به طور زنده از رادیو قرآن پخش می‌شد، قرائت بیانیه جامعه قرآنی کشور در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) به زبان عربی از سوی عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی و داور بین‌المللی کشورمان، بود.

انتهای پیام
captcha