حمایت بنیاد مستضعفان از کشت گیاهان دارویی در گرمی
کد خبر: 3930969
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

حمایت بنیاد مستضعفان از کشت گیاهان دارویی در گرمی

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی گفت: بنیاد مستضعفان از توسعه کشت‌ گیاهان دارویی به‌منظور حفاظت از منابع آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در گرمیعلی قیطانی، دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان، گیاهان دارویی در این شهرستان به‌منظور حفاظت از منابع آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، کشت و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های نهاد پیشرفت برای توسعه گیاهان دارویی در این شهرستان، افزود: در پی اجرای این طرح با همکاری کشاورزان منطقه و همچنین دانشجویان ساکن در شهرستان که صاحب طرح در زمینه گیاهان دارویی هستند، کشت محصولاتی از جمله سیاه دانه، زیره و تخم کتان با در نظر گرفتن اقلیم هر منطقه، میزان بارش و همچنین خاک منطقه عملیاتی می‌شود.

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان با تأکید بر توسعه اقتصادی منطقه گفت: در زمینه حوزه گیاهان دارویی می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کنیم که لازمه تحقق آن، حرکت‌های منسجم و هماهنگ متولیان است.

قیطانی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان از توسعه کشت‌های گیاهان دارویی به‌منظور حفاظت از منابع آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی حمایت می‌کند و در همین راستا از سرمایه‌گذاران منطقه درخواست می‌شود در صورت علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در کشت محصولات گیاهان دارویی به نهاد پیشرفت شهرستان مراجعه کنند و از تسهیلات تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی بنیاد مستضعفان در این زمینه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha