بیکاری زمینه‌ساز وقوع جرم است / ضرورت برطرف ساختن ریشه‌های جرم
کد خبر: 3929807
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

بیکاری زمینه‌ساز وقوع جرم است / ضرورت برطرف ساختن ریشه‌های جرم

استاندار کرمان گفت: بیکاری یک معضل اجتماعی است که می‌تواند زمینه‌ساز وقوع جرم باشد به همین دلیل قبل از وقوع جرم باید ریشه‌های آن را برطرف کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز یکشنبه، 27 مهرماه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: اقدامات نیروی انتظامی باعث شده در استان از امنیت و نظم نسبی خوبی برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت و نظم در جامعه بسیار اهمیت دارد، افزود: ایجاد آرامش و آسایش مردم برای زندگی بسیار ارزشمند است و خداوند می‌فرماید، جامعه بدون نظم و امنیت به سمت نابودی می‌رود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه گروهی در جامعه توجهی به قوانین ندارند و هرطور دوست دارند رفتار می‌کنند، بیان کرد: نیروی انتظامی برای جلوگیری از بی‌نظمی و البته رعایت شئونات فرهنگی و مذهبی کشورمان قاطعانه و براساس قانون مقابل اینگونه افراد ایستادگی می‌کند که البته کار بسیار حساس و سختی است.

وی بزرگترین همکاری مردم با پلیس را ارائه گزارش‌های به موقع دانست و گفت: این مسئله از بی‌نظمی در جامعه جلوگیری می‌کند و وقتی موفق خواهیم بود که قبل از وقوع جرم از آن پیشگیری و جلوگیری کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید زمینه‌های ناامنی در استان را از بین ببرند، تصریح کرد: بیکاری یک معضل اجتماعی است که می‌تواند زمینه‌ساز وقوع جرم باشد به همین دلیل قبل از وقوع جرم باید ریشه‌های آن را برطرف کنیم یعنی ایجاد کار و اشتغال با کمک نهادها و مسئولان می‌تواند کاهش قابل توجه جرم و جرایم را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر اشتغال را جدی نگیریم در واقع با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری کرده و زمینه وقوع جرم ایجاد شده است، اظهار کرد: همکاری مدیران و دستگاه‌های اجرایی با پلیس باعث می‌شود زمینه‌های وقوع جرم تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

فدایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای موفقیت بیشتر در مأموریت‌های خود باید به امکانات روز تجهیز شود، تأکید کرد: در استان کرمان در این ارتباط کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم تجهیز نیروی انتظامی به فناوری‌های روز سطح امنیت و آرامش جامعه را ارتقا دهد هر چند امروز این سطح قابل قبول است اما مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha