پیشرو بودن شیراز در حوزه سلامت مرهون همت واقفان است
کد خبر: 3929796
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

پیشرو بودن شیراز در حوزه سلامت مرهون همت واقفان است

رئیس اداره موقوفات سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: اگر امروز فارس و شیراز یکی از قطب‌های پزشکی کشور است و در حوزه سلامت و تحقیقات پزشکی پیشرو است، این امر مدیون همت واقفان بزرگی همچون نمازی، خلیلی و پوستچی است.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن دهه وقف، نشست تخصصی وقف در حوزه سلامت امروز، 27 مهرماه با حضور رؤسا و مدیران مراکز درمانی موقوفه شیراز برگزار شد.

حسام مشتری، رئیس اداره موقوفات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از وجود موقوفات درمانی در استان فارس گفت: اگر امروز فارس و شیراز یکی از قطب‌های پزشکی کشور است و در حوزه سلامت و تحقیقات پزشکی پیشرو است، این امر مدیون همت واقفان بزرگی همچون نمازی، خلیلی و پوستچی است که با وقف اموال خود برای سلامت هموطنان نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علم طب در استان پهناور فارس داشته‌اند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد مراکز درمانی وقفی شهرستان شیراز افزود: این مراکز با همه عظمت و ظرفیتی که دارند، با مسائلی مانند حجم بالای مراجعه بیماران مواجه هستند و نیاز است تا به این بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس در این نشست با تأکید بر خدمات ارزنده وقف در حوزه سلامت گفت: موقوفات شاخصی همچون نمازی، خلیلی، پوستچی، شوشتری و عزالملک خدمات فراوان و متنوعی در جنوب کشور در حوزه بهداشت و درمان به عموم هموطنان ارائه می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت رؤسای مراکز درمانی وقفی اظهار کرد: واقفان بزرگی همچون مرحوم محمد نمازی در وقف‌نامه خود یادآور شده‌اند که مراکز درمانی وقفی تنها مکانی برای بیماران نیستند؛ بلکه در امر پیشگیری و آموزش نیز فعالیت دارند و از این حیث در کشور بی‌نظیر است.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست پیرامون راهکارهای بهبود خدمات مراکز درمانی موقوفه شیراز، با حضور مدیران و کارشناسان این مراکز و مدیران ستادی اداره‌کل اوقاف تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام
captcha