حماس: منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی هستیم
کد خبر: 3929148
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

حماس: منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که فلسطینیان منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره هستند، هر چند روسیه هم برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت که موضع حماس ایستادگی در کنار جنبش فتح برای عبور از این مرحله سخت و بیداری همه گروه‌های مبارز فلسطینی برای مقاومت در برابر طرح‌های نابودی فلسطین است.

وی در ادامه به رابطه حماس با مصر اشاره کرد و گفت که اگر مصر موافقت کند، این نشست در قاهره برگزار خواهد شد، اما در صورت مخالفت مصر با میزبانی این نشست، گزینه‌های دیگری مطرح خواهد بود و روسیه هم برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است.

ابومرزوق افزود: در گفتگوهای قبلی حماس با جنبش فتح، جدیتی برای تحقق آشتی ملی فلسطینیان وجود نداشت، چراکه موضوعاتی مانند خلع سلاح مقاومت و سیاست‌های حماس و برخی خواسته‎های منطقه‌ای و بین‌المللی مانع انجام گفتگوهای جدی می‎شد، اما در دور جدید گفتگوها برای اولین بار این مسایل مطرح نشده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که آشتی ملی یک مسئله داخلی فلسطین است و مثل گذشته از حمایت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار نیست.

اولین نشست رهبران گروه‌های فلسطینی سوم سپتامبر گذشته به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس در بیروت و رام‌الله برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha