برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند
کد خبر: 3928991
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود، گفت: این مراسم از ۱۵ مهرماه آغاز شده و به مدت ۱۱ شب ادامه دارد.

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه(ع) بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، شب گذشته 21 مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز اربعین حسینی به علت شیوع ویروس کرونا پیاده روی جاماندگان اربعین به سمت بقاع متبرکه از جمله امامزادگان باقریه(ع) بیرجند را برگزار نکردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بیان کرد: در راستای پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری امسال تصمیم گرفته شد تا زیارت اربعین حسینی قرائت شود و ما نیز در این راستا اقدام به قرائت زیارت و برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سالروز رحلت امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) مراسم سخنرانی و مداحی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شود، افزود: مراسم روز شهادت امام رضا(ع) نیز در این بقعه متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خدائی گفت: عزاداری دهه آخر ماه صفر از محل موقوفه حاج جعفر سربیشه‌ای در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شود و این مراسم از 15 مهرماه آغاز شده و به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب به مدت یک ساعت ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند یادآور شد: مراسم عزاداری دهه آخرماه صفر نیز در محل حسینیه امام رضا (ع) از ساعت 6 تا 7 صبح در حال برگزاری است و هزینه این مراسم از محل موقوفه امیر اسماعیل و امیرمحمد ابراهیم تامین می‌شود.

انتهای پیام
captcha