دوره‌های ارتقای سواد رسانه‌ای قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3928284
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

دوره‌های ارتقای سواد رسانه‌ای قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از انعقاد تفاهم‌نامه این اداره با سازمان فضای مجازی سراج واحد استان در راستای برگزاری دوره‌های ارتقای سواد رسانه‌ای قرآنیان و تولید محتوای قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر این اداره با سازمان فضای مجازی سراج واحد استان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای دغدغه اداره امور قرآنی در پررنگ کردن فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای جدی جامعه قرآنی استان، افزایش سواد رسانه‌ای مربیان، مدیران و فعالان قرآنی است که حضور پررنگ و تأثیرگذاری در فضای مجازی و رسانه‌ها داشته باشند و بتوانند آموزش‌ها و سایر فعالیت‌های قرآنی را در این فضا نیز ادامه دهند، این نیاز به‌ویژه با شیوع کرونا و محدود شدن فعالیت‌های حضوری، بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به ظرفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان فضای مجازی سراج واحد استان در ارائه آموزش سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، گفت: بر این اساس، مقرر شد این سازمان شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی را در سراسر شهرستان‌های استان و برای گروه‌های مختلف قرآنی فراهم و در آینده نزدیک این دوره‌ها را آغاز کند.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: در این دوره‌ها مباحثی نظیر نحوه استفاده از شبکه‌های فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، نحوه ورود و فعالیت‌های آموزشی در این فضا و دیگر مباحث به علاقه‌مندان ارائه شود تا شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی باشیم.

حجت‌الاسلام کارگر تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی را زمینه دیگر همکاری اداره امور قرآنی با سازمان فضای مجازی سراج واحد استان دانست و تصریح کرد: این سازمان به‌عنوان عضو کمیته تولید محتوا در سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی مصوب سال 96، ظرفیت خوبی را جهت تولید محتوا با همکاری قرآنیان داراست که مقرر شد در معرفی ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مؤسسات و مراکز قرآنی، فعالان عرصه قرآن و دیگر موضوعات قرآنی به تولید محتوای فاخر و با کیفیت بپردازد.

وی از ابلاغ برنامه‌های اداره امور قرآنی در زمینه فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای خبر داد و گفت: شرکت در دوره‌های فضای مجازی برای مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان اختیاری است اما در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha