پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر عملیاتی شد
کد خبر: 3927938
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر عملیاتی شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده تمامی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر اجرایی و عملیاتی شده است.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیرعملیاتی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ۱۶ مهرماه در نشست بررسی مشکلات طرح‌های گردشگری شهرستان نیر، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های اساسی بعد از ۱۵ سال طرح مطالعات جامع منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر که از مطالبات مهم مردم منطقه بود، به تصویب رسید.

وی افزود: براساس ضوابط و مقررات اولین موافقت اصولی گردشگری نیز در این منطقه صادر شده است که با این اقدام زمینه برای ساماندهی این منطقه نمونه گردشگری فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل در مورد مجتمع آبدرمانی مروارید آزادی نیز و اقدامات برای حل مشکلات این طرح بیان کرد: مبلغ ۴ میلیارد ریال برای حل مشکل برق، یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برای آغاز انشعاب آب گرم و ۹ میلیارد ریال برای احداث مجتمع خدماتی، نمازخانه و فروشگاه صنایع دستی به این طرح اختصاص یافته است.

فلاحی از حل مشکلات پروژه دژ بهمن در روستای کورعباسلو از محل تسهیلات در اختیار وزارتخانه خبر داد و گفت: همچنین عملیات مرمت پل تاریخی قیرمیزی کورپی شهرستان نیر انجام شده است.

وی در مورد اقدامات در غار گلستان نیر اظهار کرد: مساحت محوطه غار گلستان ۹۰۰ مترمربع است که استحکام بنا و مرمت آن تکمیل شده و مقرر شده تا با توجه به باستانی بودن این محوطه، برای بهره‌برداری واگذار شده و تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل از آماده افتتاح بودن پروژه مجموعه پذیرایی کسری خبر داد و افزود: کاروانسرای شاه عباسی نیز که جزو کاروانسرا‌های صفوی به‌شمار می‌رود برای ثبت جهانی تکمیل پرونده شده است که ثبت جهانی این اثر امتیازی بزرگ برای شهرستان است.

وی گفت: در مجموع با پیگیری‌های انجام شده تمامی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام
captcha