موکب سیار امام حسین(ع) باشیم
کد خبر: 3926826
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

موکب سیار امام حسین(ع) باشیم

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال می‌توانیم برای رفع نیازمندی‌های جامعه به جای پیاده‌روی اربعین که امکانش مهیا نیست تلاش کنیم، گفت: امسال به جای پیاده‌روی اربعین، می‌توانیم هر کداممان موکب‌ سیار سیدالشهدا(ع) شویم و در شهر خود حماسه‌ای اربعینی بیافرینیم.

موکب سیار امام حسین(ع) باشیمحجت الاسلام علیرضا نخعی پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امسال متاسفانه به علت شرایط، مسیر عاشقی اربعین بسته شده و برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین توفیق نداریم.

وی افزود: امسال که این شرایط پیش آمده، باید این مسیر عاشقی را به کاری خیر تبدیل کنیم و از فرصتی که پیش آمده، به اقتضای شرایط  برای بهتر شدن حال جامعه مسلمین در مسیر عاشقی امام حسین(ع) کاری انجام دهیم.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: می‌توانیم هزینه رفت و آمد امسال به کربلا را که مبلغ زیادی هم بود، به نام اربعین جمع‌بندی کرده و سپس با شناسایی مناطق نیازمند شهر خود، به کمک این مناطق برویم.

نخعی پور ادامه داد: پشت امام حسین(ع) همواره زخم بود و این به دلیل این امر بود که جای کیسه‌های کمک به فقرا بر روی پشت ایشان رخ نمایی می‌کرد و اگر در مسیر این امام همام هستیم باید راهش را ادامه دهیم. امسال به نام امام حسین(ع) می‌توانیم هر کداممان موکب‌ سیار سیدالشهدا(ع) شویم و در شهر خود حماسه‌ای اربعینی بیافرینیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز باید یک قرارگاه فرهنگی برای ترویج پیام امام حسین(ع) راه‌اندازی کنیم، یادآور شد: هر کدام از ما می‌توانیم با نشر درست مطالبی که از کتب معتبر می‌خوانیم و بازنشر آن به ادامه راه امام حسین(ع) کمک کنیم.

نخعی پور در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم راه امام حسین(ع) تنها همین مسیر پیاده‌روی اربعین نیست، هرگاه عمل و کردار ما حسینی باشد، یعنی در این مسیر پیاده نظام بوده‌ایم در غیر این صورت تنها عزادار ظاهری بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha