روحانیت، دشمن زمان را بشناسند / حربه‌ای در مقابل اسلام‌هراسی
کد خبر: 3926798
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

روحانیت، دشمن زمان را بشناسند / حربه‌ای در مقابل اسلام‌هراسی

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت دشمن‌شناسی روحانیون و علما، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی وظایف جدیدی بر دوش روحانیت گذاشته شد که سنگین‌تر و گسترده‌تر از وظایفی است که قبل از انقلاب داشته‌اند که یکی از این تکالیف جدید ناشی از پیروزی انقلاب این است که علما و روحانیون باید در هر شرایطی آبروی انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کنند.

روحانیت، دشمن زمان را بشناسند / حربه‌ای در مقابل اسلام‌هراسیحجت‌الاسلام هابيل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روحانیت به عنوان طلبه و عالم دینی، وظایف و رسالت‌هایی دارند که باید برای انجام آن کمر همت بسته و برای رسیدن به سر منزل مقصود که همان هدایت است، تلاش بسیار کنند.

وی با بیان اینکه ترویج دین، معارف الهی و دفاع از آن مسئولیت اصلی عالم دینی است، افزود: این مسئولیت در قبال افرادی است که نیازمند و محتاج علم او هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خود این رسالت یعنی به عنوان مقدمه نیاز به تبیین و فهمیدن دارد، تصریح کرد: رسالت تفقه به عنوان رسالت مقدم علمای دین مطرح است؛ بنابراین کسب فهمیدن نیز برای علما و روحانیون ضرورت داشته و اجتناب‌ناپذیر است.

خسروی بیان کرد: یک طلبه باید خوب درس خواند، خوب مطالعه و تحقیق کند و تأمل را از یاد نبرد تا بتواند در ادای وظیفه و مسئولیت خود موفق باشد چراکه باید شرایط زمان را بخوبی درک کند و این امر جز با تحقیق امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه تکلیف و رسالت دیگری که برعهده روحانیون است و باید به آن افتخار کند، وظیفه مجاهدت برای مردم است، اظهار کرد: همواره در طول تاریخ علما برای مردم تلاش کردند به فقرا و نیازمندان رسیدگی کرده و برای حل معضلات اجتماعی همواره پیش قدم بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این امر همواره در سیره علما دیده می‌شود، علما به پیروی از سنت اهل بیت(ع) به فقرا و طبقات ضعیف جامعه کمک می‌کردند و برای حفاظت از آنان در مقابل زورگویان و سلاطین زمان می‌ایستاده‌اند که امروز نیز نباید این وظیفه را از یاد برد.

خسروی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی وظایف جدیدی نیز بر دوش روحانیت گذاشته شده است که بسیار سنگین‌تر و گسترده‌تر از وظایفی است که قبل از انقلاب داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این تکالیف جدید ناشی از پیروزی انقلاب این است که علما و روحانیون باید در هر شرایطی آبروی انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کنند؛ نظامی که تنها نظام مبتنی بر معارف اسلامی در جهان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گفتار و کردار روحانیون نباید به گونه‌ای باشد که اندکی به آبروی نظام اسلامی خدشه وارد کند، افزود: لازم است روحانیون موقعیت جمهوری اسلامی در جهان امروز و جایگاه آن را به خوبی درک کنیم و به آنچه دشمن درصدد آن است توجه کنیم.

خسروی با بیان اینکه باید آگاه باشیم که دشمن یک لحظه حاضر نیست اسلام و جمهوری اسلامی را تحمل کند، اظهار کرد: علما باید بهتر از هر کسی بدانند امروز دشمن چه کارهایی انجام می‌دهد تا چهره نظام اسلامی را تخریب کند و چه پول‌هایی که برای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی خرج می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان هرجا اندکی پیشرفت اسلام را مشاهده می‌کنند بی‌مهابا بر آن می‌تازند، شبهه ایجاد کرده و جنگ راه می‌اندازند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: وظیفه اصلی روحانیون در زمان و شرایط فعلی این است که در مقابل این دشمنان کوتاه نیامده و یا با غفلت کاری نکنند که اسلام‌هراسی را ترویج پیدا کند.

خسروی خاطرنشان کرد: اسلام‌هراسی، حربه امروز دشمن است که باید روحانیون براساس این حربه، مبارزه را آغاز کنند، مبارزه‌ای که باید در مقابل این حربه تحمیلی با استفاده از مطالعات و تحقیقات انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha