کلنگ‌زنی 43 هزار واحد مسکونی از سال 98 تاکنون
کد خبر: 3926671
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

کلنگ‌زنی 43 هزار واحد مسکونی از سال 98 تاکنون

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از سال 98 تاکنون 43 هزار واحد مسکونی ویژه جامعه هدف در کشور کلنگ زنی شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور امروز، دهم مهر ماه در سومین جلسه وشورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: براساس عقد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان برنامه‌و‌بودجه، ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان استان مرکزی احداث خواهد شد که از این تعداد یکهزار واحد ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و یکهزار واحد نیز به خانواده‌های نیازمند اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده و وظیفه ساخت و ساز نیز برعهده کمیته امداد و بنیاد مسکن است،  از تحویل ۹۱۷ واحد مسکونی به مددجویان استان خبر داد و افزود: از مجموع این واحدها تعداد ۸۱۵ واحد در قالب بازسازی منازل تخریب شده بر اثر سیل انجام شد و ۱۰۲ واحد نیز مربوط به توافقنامه سال ۹۸ برای مددجویان استان ساخته یا خریداری شده است.

بختیاری گفت: برای ساخت ۹۱۷ واحد مسکونی مددجویان در استان مرکزی در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، در این زمینه باید از همکاری استاندار، نمایندگان مجلس، نهادها و دستگاه‌های مختلف مرکزی و تمام خیران استان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۴۳ هزار واحد مسکونی در کشور کلنگ زنی شده است، اضافه کرد: مسکن یکی از ابعاد مهم توانمندسازی مددجویان است و خانه‌دار کردن خانواده‌های تحت حمایت نقش تأیرگذاری در خودکفایی مددجویان دارد.

همچنین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه نیز با تقدیر از خدمات صورت گرفته برای رفع مشکل مسکن مددجویان گفت: دولت در این زمینه در کنار کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی بوده و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. ساخت مسکن نیازمندان سیاست اصولی دولت است. منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند استان مرکزی تا هشت ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و تحویل خانواده‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha