تحقق عدالت آموزشی در گرو توجه به دانش‌آموزان محروم و مرزنشین
کد خبر: 3926409
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد؛

تحقق عدالت آموزشی در گرو توجه به دانش‌آموزان محروم و مرزنشین

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به دانش‌آموزان محروم، عشایری و مرزنشین در راستای تحقق عدالت آموزشی و لازمه ساختن فردایی بهتر است.

تحقق عدالت آموزشی در گرو توجه به دانش‌آموزان محروم و مرزنشینبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، امروز ۹ مهرماه در بازدید از دبستان مرزی و عشایری چاه شهید عبداللهی  شهرستان سربیشه اظهار کرد: معلم تنها مرجع فرایند یاددهی و یادگیری برای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و مرزی کم‌برخوردار است.

وی، هدف از بازدید خود را ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و معلمان خراسان جنوبی به ویژه معلمان و دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و مرزنشین دانست و تصریح کرد: سرلوحه کار ما باید پوشاندن جامه عمل به برقراری عدالت آموزشی تا سرحد ممکن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمین مناطق روستایی، عشایری و مرزی باید تلاش کنند تا کمبودهای آموزشی و پرورشی داخل خانه‌ها با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس مرتفع شود، گفت: اینکه دانش‌آموزان روستایی، عشایری و مرزنشین با چنین شور و شوقی در کلاس‌های درس و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حاضر می‌شوند، مایه مباهات است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه توجه به دانش‌آموزان محروم، عشایری و مرزنشین در راستای تحقق عدالت آموزشی و لازمه ساختن فرداهای بهتر است، بیان کرد: دانش‌آموزان در مدرسه، مهارت‌های زندگی و آداب اجتماعی را می‌آموزند؛ از این رو اگر تعطیلی مدارس طولانی شود، بیشترین آسیب‌ها را بیشتر از حیث روحی این دانش‌آموزان می‌بینند.

وی اظهار کرد: ترجیح ما حضور دانش‌آموزان در کلاس های درس منطبق با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همزمان از فضای مجازی، شبکه شاد و درسنامه‌ها به عنوان مکمل‌های فرایند آموزشی و پرورشی است.

انتهای پیام
captcha