سوادآموزان فارس «خواندن با خانواده» را تجربه می‌كنند
کد خبر: 3922620
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

سوادآموزان فارس «خواندن با خانواده» را تجربه می‌كنند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح «خواندن با خانواده» ویژه سوادآموزان استان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ كتابخوانی در جامعه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 23 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح «خواندن با خانواده»، با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به‌ویژه در میان سوادآموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده در فارس اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح خواندن با خانواده، حذف ضرورت حضور سوادآموزان در مراکز و کتاب‌هایی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا به ‌همراه خانواده به مطالعه بپردازند و علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها، به ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های ضروری زندگی اعضای خانواده‌ها به‌ ویژه والدین کمک شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: از جمله اهداف طرح خواندن با خانواده تقویت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به‌ویژه در میان والدین سوادآموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده است.

 نوروزی تصریح کرد: در طرح خواندن با خانواده آموزش‌دهندگان پس از آن که کتاب‌ها را دریافت کردند، بر اساس برنامه آن‌ها را در اختیار سوادآموزان قرار داده و به آنان فرصت می‌دهند که کتاب‌ها را به خانه ببرند و با مشارکت اعضای خانواده و دوستان خود آن‌ها را مطالعه کنند و در مورد مطالب و پیام کتاب‌ها به گفت‌وگو بپردازند.

 وی یادآور شد: کتاب‌های مربوط به این طرح با عناوینی، از جمله آیین خوب‌زیستن، سلامت، جامی زیبا و شکننده، محیط زیست، هدیه خداوند، کلید رحمت، مدیریت خانواده و چراغ راه زندگی است که در وزارتخانه تدوین می‌شود و در بسته‌هایی ویژه بین سوادآموزان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha