رنگ تازه آموزش‌های قرآنی با وقف مشارکتی
کد خبر: 3922306
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

رنگ تازه آموزش‌های قرآنی با وقف مشارکتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متاسفانه موقوفات قرآنی در استان کم است، گفت: وقف مشارکتی یک راهکار اثرگذار است تا با استفاده از آن بتوانیم از ظرفیت خیران بهره ببریم.

رنگ تازه آموزش‌های قرآنی با وقف مشارکتیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در بحث قرآن دستگاه‌های فرهنگی بسیاری فعال هستند که باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه حفظ مجازی قرآن در استان، افزود: این مدرسه یک ظرفیت عظیم است چراکه هر فردی حتی در صورت داشتن مشکلات حمل و نقل، می‌تواند از منزل خود بحث حفظ قرآن را دنبال کند و سپس می‌تواند در روستا یا منطقه خود اثرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این حوزه، متقاضیان بسیار بوده و مردم علاقه زیادی نشان می‌دهند، اما نیروهای اوقاف کفاف این مقدار تقاضا را نمی‌دهد.

بخشی‌پور با بیان اینکه متاسفانه موقوفات قرآنی در استان کم است، تصریح کرد: باید موقوفات قرآنی اندازه‌ای باشند تا بتوانیم در حوزه آموزش گامی مؤثر برداریم.

وی با بیان اینکه وقف مشارکتی یک راهکار اثرگذار است، اظهار کرد: از مردم خیر و خیرخواه می‌خواهیم در موقوفه مشارکتی قرآنی شرکت کنند تا ملکی خریداری شده و درآمد آن صرف ترویج قرآن شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این شیوه هر فردی به مقدار وسع و درآمد خود، مبلغی را وقف می‌کند تا با آن رقبه‌ای خریداری و وقف شود.

بخشی‌پور ادامه داد: اگر به قرآن عمل کنیم آخرت خود را پیش خرید کرده‌ایم و لازم است از طریق وقف مشارکتی، خیرین را در این حوزه دخیل کنیم.

وی افزود: وقف مشارکتی یکی از سیاست‌های سازمان است چراکه با توجه به اینکه قیمت املاک افزایش یافته، اما عده‌ای از مردم تمایل به ساخت و احداث یک مکان عام‌‌المنفعه دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: واقفان باید به سمت نیازهای شهر و منطقه خود سوق داده شوند که در این راستا اتاق‌های مشاوره در ادارات اوقاف راه‌اندازی شده است.

بخشی‌پور یادآور شد: لازم است از ظرفیت خیران برای ایجاد وقف‌های قرآنی بهره ببریم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف قرآنی برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام
captcha