اقامه نماز جماعت در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ هیات اندیشه‌ورز تشکیل می‌شود
کد خبر: 3922301
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

اقامه نماز جماعت در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ هیات اندیشه‌ورز تشکیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در صورتی که ساعات کار مدارسی با بانگ اذان همزمان شود، نماز جماعت در تمامی مدارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اقامه نماز جماعت در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ هیات اندیشه‌ورز در مدارس تشکیل می‌شودمحمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شورای اقامه نماز مدارس را با جدیت برگزار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سال تحصیلی جدید زنگ نماز اول وقت در مدارس است تا در اول وقت در تمامی مدارس نماز اول وقت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: مدیران همه مدارس استان اعم از روستایی و شهری موظفند نماز اول وقت را در مدارس اقامه کنند.

واقعی تصریح کرد: در صورتی که ساعات کار مدارسی با بانگ اذان همزمان شود، نماز جماعت در تمامی مدارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و این امر متناسب با افق شرعی هر شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال تحصیلی ۹۹ تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس است که براساس توافقنامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور، این طرح در سال تحصیلی جدید در مدارس استان با چهار اصل اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: براساس این توافقنامه، در هر مدرسه باید یک نماز جماعت برگزار شود، در هر مدرسه باید یک روحانی برای اقامه نماز جماعت حضور پیدا کند و هر مدیر مدرسه لازم است در یک دوره آموزش مهارت‌های جذب نسل نو به نماز (دوره مبین) شرکت کند.

انتهای پیام
captcha