برگزاری اولین سوگواره ملی«شعر عاشورایی» در اراک
کد خبر: 3920721
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

برگزاری اولین سوگواره ملی«شعر عاشورایی» در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی به همت شهرداری این شهرستان خبر داد و گفت: علاقمندان تا پایان شهریور سال جاری فرصت ارسال آثار دارند.

حمید کربلایی حسنی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی با محوریت قیام امام حسین(ع) و نهضت سرخ حسینی خبر داد و گفت: این سوگواره در محورهای قیام امام حسین (ع)، ایام محرم و صفر، اربعین، شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش و تأثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی، عاشورا و نیازهای امروز بشر در  بخش‌های شعر، نوحه و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 31 شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان می‌توانند حداقل یک اثر و حداکثر پنج اثر به سوگواره از طریق ایمیل دبیرخانه به آدرس soogvareh.sherarak@gmail.com و یا از طریق پیام رسان‌ها به شماره ۰۹۳۰۸۶۲۱۴۱۰ ارسال کنند.

کربلایی حسنی تصریح کرد: اشعار و نوحه‌ها نباید در هیچ کتاب و سوگواره‌ای ارائه شده باشد و تمام حقوق مادی و معنوی آثار رسیده متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک است. همچنین ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت، تلفن همراه و اعلام بخش سوگواره الزامی است و ارسال آثار باید با فونت  Nazanin۱۲ و در قالب فایل Word باشد و ارسال سبک نوحه به صورت فایل صوتی نیز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امیدست آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک در اربعین حسینی برگزار شود، اضافه کرد: جوایزه ویژه‌ای برای نفرات برتر این سوگواره در نظر گرفته شده که برای نفر اول تندیس سوگواره، لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس سوگواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم تندیس سوگواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال است و برای سه اثر برگزیده نیز لوح تقدیر و سه جایزه  چهار میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

حسنی در ادامه به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت «حسین(ع)پیامبر عشق» ویژه عموم شهروندان اراکی نیز اشاره و اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌بایست فایل PDF مربوط به کتاب و پرسشنامه را از lish.ir/1Dqv دریافت کرده و پاسخ صحیح را به صورت عدد 4 رقمی که از چپ به راست پاسخ صحیح مربوط به سؤالات است به سامانه 30001293 ارسال کنند. شرکت‌کنندگان تا دوشنبه، 31 شهریور فرصت پاسخگویی دارند.

انتهای پیام
captcha