«رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله(ص)» در رسانه‌ها
کد خبر: 3918171
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

«رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله(ص)» در رسانه‌ها

«رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله(ص)» یکی از خبرهای اصلی صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، اول شهریورماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز ‌شنبه، اول شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که «‌رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله(ص) به مناسبت هفته دولت»، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، اول شهریورماه و تا ساعت 13 تعداد 13 خبر با عناوین مختلف را بر روی خروجی خود منتشر کرده که با توجه به آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام عزاداری سیو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، تمامی این اتخبار رنگ و بوی محرمی داشته و در حوزه عاشورا و عترت منتشر شده‌اند.

یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «فراخوان چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی منتشر شد» دارد، مربوط به سخنان ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 در خصوص برگزاری چهاردهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی گفت: این آئین همچون سال‌های گذشته در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اهداف برگزاری این ویژه برنامه اظهار کرد: شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای بالقوه‌ مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی هدف از برگزاری این آیین محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده بسیاری از برنامه‌های فرهنگی-مذهبی با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شود، تصریح کرد: بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در آئین مذکور باید ویدئو 3 الی 5 دقیقه‌ای از خود تهیه و از طریق درگاه اینترنتی www.qurantv.ir یا www.nogolanhosseini.ir بارگذاری و ارسال کنند».

فارس

خبر تلاوت ترتیل صفحه 459 قرآن کریم از سوی مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور جهان اسلام، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.

در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله(ص) به مناسبت هفته دولت»، «برگزاری پویش تلاوت عاشورایی همزمان با دهه اول محرم» و «اعلام فراخوان رویداد ملی «امتداد» از سوی سازمان تبلیغات» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند که این اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

«رونمایی از جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول‌‌الله‌(ص) به مناسبت هفته دولت»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط به جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول الله‌(ص) با موضوع وزرا و کارمندان شهید بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «همزمان با هفته دولت جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول الله (ص) با موضوع وزرا و کارمندان شهید تولید و رونمایی شد.

این اثر در اماکنی چون مجلس شورای اسلامی، گلزار شهدای بهشت زهرا‌(س) و مزار شهیدان رجایی و باهنر ضبط شده است که در ادامه تقدیم می‌شود».

مهر

آخرین خبری که بر روی خروجی صفحه قرآن ومتون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «طرح ختم کامل قرآن در ماه محرم برگزار می‌شود» است که مربوط به روز 30 مردادماه بوده و طی امروز و تا این ساعت نیز هنوز هیچ خبری بر روی خروجی این صفحه منعکس نشده است.

همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «برنامه‌های رادیو قرآن رنگ و بوی محرمی گرفت/ پخش ۱۸ برنامه جدید» دارد، مربوط به روز 29 مردادماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد چهار خبر با عناوین «گسترش معارف قرآن از ثمرات عمر آیت‌الله سیدجواد علم الهدی است»، «پیکر آیت‌الله سید‌عبدالجواد علم‌الهدی تشییع شد»، «همه موظف به رعایت توصیه‌های ستاد کرونا هستیم» و «شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آنلاین برگزار می‌شود» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

«گسترش معارف قرآن از ثمرات عمر آیت‌الله سیدجواد علم‌الهدی است»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا را تشکیل می‌دهد که در رابطه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی رحلت آیت‌الله سیدجواد علم‌الهدی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله سیدجواد علم الهدی خراسانی را تسلیت گفت و افزود: احیا و گسترش معارف قرآن از ثمرات عمر آیت الله سیدجواد علم الهدی است.

در پیام سیدعباس صالحی آمده است: «خبر درگذشت عالم والامقام، مرحوم آیت‌الله حاج سیدجواد علم الهدی خراسانی موجب تأسف شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در این پیام آورده است:

آیت‌الله سیدجواد علم الهدی خراسانی در عمر پر ثمرشان در مسیر احیا و گسترش علوم و معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و تربیت طلاب همت وافر و تلاش گسترده‌ای داشت.

صالحی در ادامه این پیام، فقدان این عالم اندیشمند را به حوزه‌های علمیه، خاندان معظم ایشان، به ویژه برادر بزرگوارشان و عموم علاقه‌مندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت».

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد 12 خبر با عناوین مختلف را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند و اغلب در حوزه‌ عاشورایی منعکس شده‌اند.

«قدمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساله برخی هیئت‌های زواره»، یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا است که خبری خواندنی و قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محسن هادی طحان، پژوهشگر میراث فرهنگی با اشاره به قدمت هیئت‌های عزاداری شهر مدینه السادات زواره گفت: هیات زنجیرزنی «بُنجیره» زواره از قدیمی‌ترین هیئت‌های شهر است که در دوره‌ای از زمان که اشعار «عشاق»(نام شاعر) در آن وارد شد، سبک و شیوه منحصر به فردی پیدا کرد.

وی افزود: سه ضرب زدن و لنگه و سه ضرب بر مبنای سروده‌های عشاق در زنجیرزنی بنجیره شکل گرفته و این سبک و آهنگ، الگویی برای هیات های بعدی مثل هیئت باغبازان و دشت قوت شد.

به گفته این پژوهشگر، از حدود ۲۰۰سال پیش در کنار این هیئات زنجیرزنی، دسته سینه زنی نیز بنام دسته آهنگرها وجود داشته که به دسته «یا علی الله اکبر» معروف بوده است و امروزه این هیئت به زنجیرزنی تبدیل شده است».

باشگاه خبرنگاران جوان

تعداد پنج خبر با عناوین «شیرینی مرگ در راه خدا از منظر اباعبدالله (ع)»، «کمترین کاری که محرم امسال می‌توان انجام داد/ همه را در کشتی نجات امام حسین‌(ع) راه نمی‌دهند! »، «شکوه اقامه عزا در میدان امام حسین‌(ع)/ یاد حاج قاسم سلیمانی زنده شد»، «رموز سلام‌های ابتدایی زیارت عاشورا» و «هر طور شده باید ارادتمان به امام حسین‌(ع) را ابراز کنیم» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و اغلب در حوزه عاشورای حسینی منعکس شده‌اند.

«شیرینی مرگ در راه خدا از منظر اباعبدالله‌(ع)»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه است که در رابطه با حدیث امام حسین(ع) درباره مرگ در راه خدا بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

امام حسین(ع): «فَإنّی لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً و لا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّ بَرَماً؛ به راستى که من مرگ را جز خوشبختى و زندگى با ستمکاران را جز ملال نمى‌دانم».

ایبنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد هشت خبر با عناوین مختلف را بر روی خروجی خود منعکس کرده که اغلب این اخبار نیز در حوزه محرم و عاشورا قرار دارند.

«ادبیات عاشورایی با نقطه مطلوب فاصله دارد و باید جهانی شود»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با سخنان سارا عرفانی، دبیر علمی «جشنواره ده» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سارا عرفانی، دبیر علمی «جشنواره ده»، اظهار کرد:‌ «جشنواره ده» جشنواره‌ای است که به داستان کوتاه کوتاه عاشورایی می‌پردازد. خیلی‌ها سوال می‌کنند که داستان حتما باید مربوط به خود آن واقعه باشد یا می‌شود در زمان حال رخ دهد که در جواب این عزیزان باید بگویم که ما هیچ محدودیتی در این‌باره نداریم و نویسندگان می‌توانند درباره هر چیزی بنویسند که به نوعی به واقعه عاشورا ربط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد:‌ از طرفی تعداد کلمه نیز برای داستان‌ها مشخص نکردیم تا باز هم محدودیت برای نویسنده ایجاد نکنیم و فقط گفتیم که داستان حداکثر در حدود یک صفحه A4 باشد. البته داستان کوتاه‌ ‌کوتاه هرچه موجزتر باشد، بهتر است. هدف ما این است که در این جشنواره بتوانیم به تولید داستان باکیفیت عاشورایی بپردازیم و ذهن نویسندگان را به این سمت ببریم که به فکر خلق داستان قوی در زمینه عاشورا باشد».

میزان

«انواع عکس پروفایل تسلیت محرم»، «مهمترین وقایع مسیر کاروان «امام حسین‌(ع)» به سمت کربلا در روز دوم ماه محرم»، «‌فرهنگ‌سرای رسانه با ۸ ویژه‌برنامه سیاه‌پوش عزای «امام حسین (ع)» می‌شود» و «نقش آقازاده‌ها در حوادث کربلا»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و انیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد را تشکیل می‌دهند که هر چهار خبر نیز در حوزه محرم و عاشورا و عترت منعکس شده‌اند.

انتهای پیام
captcha