آئین سنتی «طشت گذاری» در مساجد استان اردبیل برگزار نخواهد شد
کد خبر: 3915863
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

آئین سنتی «طشت گذاری» در مساجد استان اردبیل برگزار نخواهد شد

فرماندار اردبیل، از تصمیم نهایی و دستور العمل ستاد مقابله با بیماری کرونا استان در خصوص آئین‌های ماه محرم خبر داد و گفت: آئین سنتی «طشت گذاری» در مساجد استان اردبیل برگزار نخواهد شد.

آئین سنتی «طشت گذاری» در مساجد استان اردبیل برگزار نخواهد شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل، ۲۰ مردادماه، در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم نهایی و دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونای استان در خصوص آئین‌های ماه محرم مشخص و به هیئت امنا مساجد و حسینیه‌ها ابلاغ شد.
فرماندار اردبیل تصریح کرد: طبق این دستور العمل آئین سنتی «طشت گذاری» در مساجد استان اردبیل برگزار نخواهد شد.
وی افزود: ساعات برگزاری آئین عزاداری نیز تا ۲ ساعت کاهش یافت تا زمینه شیوع بیماری کرونا به حداقل برسد.
فرماندار اردبیل خاطر نشان کرد: حرکت دسته‌های عزاداری و هیئت‌ها نیز ممنوع شد و به هیچ عنوان از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری آئین‌های عزاداری استفاده نخواهد شد.
امامی یگانه بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از دیگر مواردی هست که به هیئت امنا مساجد سفارش شده است.
فرماندار اردبیل اظهار کرد: در توزیع نذورات نیز پیشنهاد شده تا در صورت امکان از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده شود و از طبخ و پخت نذری جلوگیری شود.
امامی یگانه تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی زمینه شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه کاهش خواهد داد.
فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه به دلیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا باید مسائل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در سطح استان اردبیل بیش از پیش رعایت شود.

انتهای پیام
captcha