عزاداری و سلامت در کنار هم مورد توجه است
کد خبر: 3912452
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

عزاداری و سلامت در کنار هم مورد توجه است

استاندار کرمان درباره مراسم عزاداری محرم و صفر و دستورالعمل‌هایی که ستاد کشوری کرونا تهیه کرده است، گفت: اصل بر این است که هم عزاداری باشد و هم به سلامت عزاداران و مردم توجه شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز شنبه، 4 مردادماه در نشست ستاد کرونای استان گفت: وضعیت استان‌های مختلف در نشست ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور مطرح شد که بعضی‌ها پیک را پشت سر گذاشته و بعضی در حالت ثبات بودند.

وی افزود: در مجموع تعدادی از شهرستان‌های ما قرمز، نارنجی و زرد هستند و شهرستان سفیدی در استان نداریم، ضمن اینکه از روزهای گذشته وضعیت ثابتی را داریم و امیدواریم با اقداماتی که شروع شده و ادامه دارد، بتوانیم شاهد سیر نزولی و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در حال حاضر آمار فوتی استان 11.5 در 100 هزار نفر است که متوسط کشور 18.5 است، هر چند که نگران هستیم و وضع خوب نیست اما باید سعی کنیم نظارت‌ها ادامه پیدا کند.

فدایی تصریح کرد کرد: مباحث مهمی که در نشست با رئیس جمهور مطرح شد؛ تأکید بر این بود که بیماری را کوتاه‌مدت نمی‌بینیم و بلندمدت باید برای آن برنامه‌ریزی کرد تا زمانی که دارو و واکسن آن قابل استفاده و دسترس برای همه باشد، این بیماری وجود دارد و برای مقابله با آن باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: نیاز به مقاومت و روحیه بالا در مردم داریم و مهم‌ترین مسئله نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی‌ است و با تخلفات با قاطعیت برخورد خواهد شد.

استاندار کرمان درباره مراسم عزاداری محرم و صفر و کارگروه دستورالعمل‌هایی که ستاد کشوری کرونا تهیه کرده است، افزود: اصل بر این است که هم عزاداری باشد و هم به سلامت عزاداران و مردم توجه شود.

فدایی درباره مسائل مربوط به استان کرمان اظهار کرد: قرار بر این بود با هر نوع تجمع که ضوابط بهداشتی رعایت نشود برخورد شود که شامل دست‌فروشان و جمعه‌بازار هم می‌شود، همچنین تجمع کارمندان و ارباب ‌رجوع در ادارات دولتی مد نظر بوده که گروه‌های نظارتی باید بر این امر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه صمت نظارت جدی بر قیمت ماسک داشته باشد، تأکید کرد: دعای عرفه اگر در فضای باز و رعایت فاصله و ماسک باشد که معمولاً در فضای باز است، مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha