ویژگی‌های انسان با شخصیت در قرآن
کد خبر: 3911470
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد:

ویژگی‌های انسان با شخصیت در قرآن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون گفت: انسان‌های دارای شخصیت در مشکلات و سختی‌ها صبور هستند؛ نسل امروز باید صبور تربیت شود نسلی که از صبر دور باشد نمی‌تواند در عصر غیبت و ظهور تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون، استاد حوزه علمیه شب گذشته، 29 تیرماه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه نظام خلقت انسان بر محوریت تربیت است، اظهار کرد: تربیت به معنای شکوفاسازی فطرت‌های الهی است و وقتی این فطرت در رفتار و گفتار انسان تجلی پیدا کند، این انسان تربیت یافته است اما مهم این است که این انسان چگونه می‌تواند به این مرحله از رشد برسد.

وی اضافه کرد: برخی در درون خود با یک خدا‌ فراموشی عمیق روبرو هستند و در زندگی روزمره خود از خداوند متعال غافل هستند و هیچ توجهی ندارند که خداوند متعال بر همه اعمال ما ناظر است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) ادامه داد: نخستین ویژگی که در آیه ۱۷۷ سوره بقره مطرح شده این است که انسان‌های دارای شخصیت در مشکلات و سختی‌ها صبور هستند؛ نسل امروز باید صبور تربیت شود نسلی که از صبر دور باشد نمی‌تواند در عصر غیبت و ظهور تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: اکنون ما در عصر غیبت هستیم و یکی از ویژگی‌های این دوران افزایش مشکلاتی است که برای بشر پیش می‌آید و به هر میزانی که به عصر حضور حضرت ولی‌عصر(عج) نزدیک می‌شویم این سختی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

تراشیون بیان کرد: ویژگی دیگر انسان‌های با شخصیت که در آیه‌های دوم و سوم سوره صف مطرح شده این است که این افراد در راستای عمل به گفته‌های خود اهتمام دارند.
وی با بیان اینکه انسان‌های متشخص قانون، حق‌الناس و حق‌الله را رعایت می‌کنند، مطرح کرد: اکنون برخی در جامعه اسلامی نسبت به قانون بی‌توجه هستند در حالی ‌که رعایت قانون در جامعه برای همگان لازم است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات امروز برگرفته از پیش‌داوری‌های غلط است، اظهار کرد: انسان‌های آگاه از هرگونه پیش‌داوری پرهیز می‌کنند و تا به موضوعی ایمان نداشته باشند قضاوت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آیه ۵۸ سوره احزاب یکی از ویژگی‌های انسان‌های با شخصیت این است که مردم‌آزار نیستند؛ حق‌الناس فقط مال مردم‌خوری نیست بلکه اگر آسایش فردی را از بین ببریم حق او را ضایع کرده‌ایم.

تراشیون تأکید کرد: برخی از سیاسیون گاهی با جملات نادرست خود به روان و آرامش مردم ضربه می‌زنند در حالی ‌که در شرایط ویژه امروز نیازمند آرامش، همبستگی و اتحاد مردم هستیم؛ اگر بزرگان و سیاسیون هم مشکلی دارند باید پشت پرده مشکلات را رفع کنند.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha