نیروهای مقاومت عراق در مقابله با آمریکایی‌ها هم‌صدا هستند
کد خبر: 3910929
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
معاون دبیر کل جنبش نجبا:

نیروهای مقاومت عراق در مقابله با آمریکایی‌ها هم‌صدا هستند

معاون دبیرکل جنبش نجبای عراق شامگاه پنجشنبه با بیان این که نیروهای مقاومت عراق در مقابله با آمریکایی‌ها هم‌صدا هستند، افزود: آمریکایی‌ها یا باید از عراق خارج شوند یا اینکه بمانند و خسارت‌های بیشتر به نیروهای خود را تحمل کنند.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه المیادین، نصر الشمری، معاون دبیر کل جنبش نجبای عراق در یک گفتگوی تلویزیونی با این شبکه اعلام کرد:  نیروهای مقاومت عراق در مقابله با آمریکایی‌ها هم صدا هستند و آنها هیچ گزینه‌ای جز ترک خاک عراق ندارند.

الشمری ادامه داد: آمریکایی‌ها یا باید از عراق خارج شوند یا اینکه بمانند و خسارت‌های بیشتر به نیروهای خود را تحمل کنند.

وی افزود: ما عملیات هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در عراق را تبریک می‌گوییم و نیروهای مقاومت روش‌های مناسبی را برای اجبار آمریکایی‌ها برای ترک عراق پیدا می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش نجبای عراق تأکید کرد: نیروهای آمریکایی زبانی به جز زور نمی‌فهمند و مقاومت تنها سلاحی است که می‌تواند آنها را از عراق خارج کند.
 
الشمری درباره ایران افزود: ایران دوست تمام نیروهای مقاومت است اما نیروی اصلی در مقابله با آمریکایی‌ها در عراق، خود عراقی‌ها هستند.

به گفته الشمری، آمریکا به بهانه اینکه حملات داعش موضوعی داخلی است، از کمک به عراق در مبارزه با داعش شانه خالی کرد.

این مقام ارشد جنبش نجبا افزود: دولت عراق یک ارگان اجرایی است نه قانون‌گذار و دولت و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند مانع از حمله گروه‌های مقاومت به آمریکایی‌ها شود.

در پی ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق، حشد الشعبی، به همراه هشت نفر دیگر که با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه طرح خروج نیروهای ‌آمریکایی‌ها از خاک این کشور را به تصویب رساند.
انتهای پیام
captcha