اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام خرم‌آباد
کد خبر: 3907266
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام خرم‌آباد

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در لرستان گفت: اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام خرم‌آباد در روز ولادت امام رضا(ع) یکی از برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید است.

اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حامد غفوری‌نژاد، دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در این استان، امروز، هشتم تیرماه در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید، با اشاره به این‌که امسال دهمین سال حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در لرستان است، گفت: در جریان حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید هر ساله برنامه‌های متعدد فرهنگی و معنوی در استان برگزار شده و شاهد حضور خُدام حرم رضوی در دور افتاده‌ترین روستاهای لرستان بوده‌ایم و در این بین وقایع پُربرکتی اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که ایجاد حس معنویت و زیارت از راه دور امام رضا(ع) از اهداف اجرای برنامه‌های زیر سایه خورشید است، تصریح کرد: امسال به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید بدون اجتماع و با رعایت همه پُروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

غفوری‌نژاد بیان کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده با همکاری وزارت بهداشت، استانداری لرستان و سپاه استان و تحت پُروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در لرستان با تأکید بر این‌که محورهای اصلی برنامه‌های امسال نیز تقدیر از کسانی است که در جریان شیوع کرونا به مردم و جامعه خدمات‌رسانی کرده‌اند، افزود: نیروهای جهادی، کادر درمانی، خیران و طلاب در این برنامه‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

اجرای ۴۷ برنامه در ۵ شهر استان بدون ایجاد اجتماع

وی با اشاره به این‌که سال گذشته با حضور دو کاروان زیر سایه خورشید ۱۰۹ برنامه فرهنگی و معنوی اجرا شد، افزود: امسال به‌ لحاظ رعایت پُروتکل‌های بهداشتی، یک کاروان از خُدام رضوی در شهرستان‌های الیگودرز، دورود، خرم‌آباد، بروجرد و سلسله حضور می‌یابند و ۴۷ برنامه بدون اجتماع برگزار می‌شود.

غفوری‌نژاد با بیان این‌که شروع برنامه‌های زیر سایه خورشید در لرستان دهم تیرماه و پایان برنامه‌ها نیز شامگاه سیزدهم تیرماه مصادف با ولادت امام رضا(ع)است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال نیز، برنامه حضور در واحدهای تولیدی و تجلیل از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت اجرا در قالب جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در لرستان، گفت: بازدید از بیمارستان‌ها با هدف تجلیل از کادر درمان، حضور در زندان‌ها، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از گروه‌های جهادی تولید مواد ضدعفونی و ماسک، تجلیل از فعالان اجرای طرح‌های همدلی و مواسات، تجلیل از طلاب غسل‌دهنده اموات کرونایی، دیدار با نخبگان دانش‌آموزی، تجلیل از پاکبانان و … از جمله این برنامه‌هاست.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در لرستان با اشاره به این‌که اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام خرم‌آباد در روز ولادت امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌هاست، گفت: یک نفر پرستار نیز همراه با کاروان زیر سایه خورشید خواهد بود و بر رعایت پُروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی‌ها نظارت کامل دارد.

انتهای پیام
captcha