تقویت قرآن‌آموزی زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم می‌کند
کد خبر: 3905219
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

تقویت قرآن‌آموزی زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم می‌کند

مدیر دارالقرآن بسیج نهاوند،با بیان اینکه اگر قرآن‌آموزی تقویت شود سایر مشکلات نیز حل می‌شود، گفت: کمبود بودجه‌های قرآنی و نبود بیمه ازجمله مشکلات جامعه قرآنی نهاوند است، در این راستا همکاری مجمع خیرین قرآنی نهاوند با دارالقرآن می‌تواند تا حدودی از حجم مشکلات موجود بکاهد.

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شودمحمدجواد سلگی، مدیر دارالقرآن بسیج نهاوند، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه دارالقرآن بسیج نهاوند از سال ۷۵ تأسیس‌شده است، اظهار کرد: از آن زمان فعالیت‌های این دارالقرآن به‌صورت پراکنده برگزار می‌شد. اما در حال حاضر به مدت سه سال است که مرکز بر اساس اهداف مشخص و بر روی طرح و برنامه پیش می‌رود.
وی بابیان اینکه فعالیت‌های این دارالقرآن مردمی است، گفت: در حال حاضر نیروهای قرآنی در ۱۲ منطقه تقسیم شده که هر منطقه دارای یک مسئول امور قرآنی است.
سلگی بابیان اینکه برای دومین سال متوالی این مرکز به‌عنوان دارالقرآن نمونه بسیج استان معرفی‌شده است، افزود: علاوه بر برنامه‌های ابلاغی و از پیش تعیین شده‌ای که در دارالقرآن انجام می‌شود، برنامه‌های خودجوش مناسبتی نیز برگزار می‌شود.
این فعال قرآنی برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی قرآن کریم را یکی از برنامه‌های موفق انجام‌شده در این مرکز دانست و تصریح کرد: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ کلاس‌ها در دو دوره برگزار شد و موفق به تربیت ۷۰ مربی شدیم که گواهینامه معتبر از بنیاد قرآن استان نیز به آنان اعطا شد.
سلگی با بیان بعد از کرونا دوباره این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد در حال حاضر ثبت‌نام این دوره را انجام دادیم و ۲۵ نفر برای کلاس‌ها برای این دوره ثبت‌نام کردند که بعد از پایان کرونا این کلاس‌ها را برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینک هدف اصلی دارالقرآن بسیج نهاوند بسط و گسترش کلاس‌های قرآنی در تمام نقاط شهرستان است به گونه‌ای که هیچ نقطه از شهر بدون کلاس قرآن نباشد، یادآور شد: کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآن در بیشتر نقاط شهر برقرار است، هم‌چنین ختم قرآن و صلوات به طور مداوم از سوی اعضا انجام می‌شود.

حضور و فعالیت مدیران دوازده‌گانه دارالقرآن بسیج در نقاط مختلف شهر
مدیر دارالقرآن بسیج نهاوند گفت: اعضای دارالقرآن تنها در یک نقطه متمرکز نیستند و مدیران دوازده‌گانه در جای‌جای شهرستان حضور دارند و کلاس‌ها را برگزار می‌کنند که بیشتر کلاس‌ها در حسینیه‌ها، مساجد و در بعضی موارد در کانون‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا فعالیت‌های این مرکز تعطیل نشده و همچنان برقرا بوده است، تصریح کرد: نکته مثبتی که کرونا برای ما داشت این بود که ظرفیت جهادی اعضای قرآنی مرکز نمودار شد و نیروهای جهادی وارد خدمت رسانی شده و هم‌چنین در فضای مجازی در زمینه آموزش قرآن فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.
سلگی توضیح داد: در این مدت از طریق فضای مجازی توانستیم دو دوره مسابقه را برگزار کنیم که این مسابقات با عنوان «شمیم قرآنی» با طرح روزانه یک سؤال از آیات مبارکه قرآن با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و در پایان به ۳۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت چهاردهم خرداد رحلت امام خمینی(ره) نیز یک دوره مسابقه با عنوان «چشمه خورشید» برگزار شد که این مسابقه نیز با استقبال بالایی همراه بود و بیش از ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این مسابقه از نقاط مختلف کشور بودند و در نهایت به ۵ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا شد.
سلگی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مرکز در فضای مجازی نیازمند معرفی بیشتری استنیاز است، گفت: یک نفر از اعضای گروه در فضای مجازی به‌صورت تخصصی برنامه‌های مهدویت را پیگیری می‌کند.
مدیر دارالقرآن بسیج نهاوند با اشاره به اینکه با اتمام ویروس کرونا فعالیت‌های ما در فضای مجازی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند، بیان کرد: این دارالقرآن با تمام ادارات ازجمله اداره اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی همکاری دارد و با توجه به رایزنی‌های انجام شده با فرمانداری مشخص شده تا در نقاط محروم و روستاهایی که کلاس قرآن ندارند کلاس برگزار کنیم.

عضویت تمام مردم نهاوند در دارالقرآن 

وی گفت: حدود ۴ هزار نفر عضو دارالقرآن نهاوند هستند که 10 نفر از اعضا حافظ کل قرآن هستن و اعضای فعال در کلاس‌ها و برنامه‌ها شرکت می‌کنند، درواقع هدف ما این است که تمام مردم عضو این مجموعه باشند و درِ کلاس‌ها به روی همه باز است.
سلگی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های آتی این مرکز، برنامه‌ریزی برای تربیت مربی حفظ قرآن کریم است، گفت: امیدواریم بتوانیم باهدف و برنامه‌ریزی دقیق کلاس‌های مفاهیم را نیز برپا کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما طرح حفظ یک آیه در هفته بود، گفت: درواقع این طرح باهدف جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به حفظ قرآن اجرا شد و طی ۳۲ هفته به‌صورت حضوری انجام شد.
این فعال قرآنی بابیان اینکه بیش از ۳۰ نفر از اعضای دارالقرآن در این طرح شرکت کردند و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت، گفت: با شیوع کرونا این طرح از طریق فضای مجازی ادامه پیدا کرد که امیدواریم مستمر باشد.
وی کمبود بودجه‌های قرآنی و نبود بیمه را ازجمله مشکلات جامعه قرآنی برشمرد و بر همکاری مجمع خیرین قرآنی نهاوند با دارالقرآن تأکید کرد.
وی بابیان اینکه تمام هزینه‌های دارالقرآن نهاوند با همکاری مردم و تعدادی از خیران انجام می‌شود، یادآور شد: برای ترویج فرهنگ قرآن نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستیم که امیدواریم این امر محقق شود.
سلگی همچنین ضمن تقدیر از مدیران دوازده‌گانه همکاری کننده با دارالقرآن نهاوند گفت: کار تمام همکاران به صورت جهادی و فی‌سبیل‌الله است و هدف اصلی ترویج قرآن و آموزه‌های قرآنی است.
وی افزود: یکی از گلایه‌های ما این است که مسئولان پای کار بیایند چرا که اگر قرآن‌آموزی تقویت شود سایر مشکلات نیز حل می‌شود.

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

تقویت قرآن‌آموزی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

 

 

انتهای پیام
captcha