ضرورت انطباق اخلاق اسلامی با آموزه‌های دینی
کد خبر: 3903748
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

ضرورت انطباق اخلاق اسلامی با آموزه‌های دینی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: دشمن سعی دارد آگاهی، بصیرت و دین را از مردم ایران بگیرند و جهل و ناآگاهی را برای مردم به ارمغان بیاورند، لذا ما باید بر روی اخلاق اسلامی منطبق با آموزه‌های دینی خود کار کنیم.

ضرورت انطباق اخلاق اسلامی با آموزه‌های دینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، محسن نصر پور، مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان این نکته ادامه داد: همواره با توجه به نقش کلیدی که شبکه‌های استانی در سپهر رسانه‌های موجود در کشور دارند باید گفت که به موازات توانمندسازی؛ تاثیرگذاری مراکز استان‌ها نیز بیشتر شده است و در سال‌های اخیر آمایش رسانه‌ای در مراکز استان‌ها بر اساس امکانات، منابع انسانی و ظرفیت مراکز صورت گرفته و کیفی سازی پیام به ویژه در حوزه نمایش پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: در واقع جایگاه آثار نمایشی بیان صریح رهبر معظم انقلاب است و دلیل این امر هم جذابیت و پرکردن اوقات فراغت و همچنین ظرفیت بالایی که در سرگرم کردن مردم و رضایت‌مندی داشته و این مهمترین ساختار در تلویزیون است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ساختار نمایش؛ بهترین ابزار، ظرفیت، تاثیرگذارترین و ماندگارترین حوزه با گستره مخاطبان است که با هیچ ساختاری قابل مقایسه نیست و دشمنان ما بر روی این حوزه و شبکه‌های ماهواره‌ای نمایشی نیز سرمایه گذاری فوق‌العاده‌ای انجام دادند لذا ماموریت صدا وسیما در این عرصه بسیار جدی و مهم است.

نصر پور اظهار کرد: همواره ۶۵درصد ظرفیت‌های رسانه ملی از جمله ظرفیت رسانه‌ای، میزان مخاطب، امکانات موجود و... مربوط به مراکز استان‌هاست، لذا در خصوص آثار نمایشی فاخر؛ برنامه‌ریزی اصلی با مشارکت استان‌ها در ستاد معاونت در تهران به صورت متمرکز صورت می‌گیرد، اما در حقیقت اجرا به صورت متمرکز در شبکه‌های استانی است.

محورهای اصلی در آثار نمایشی

وی با اشاره به اینکه چند محور طبق دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در اولویت آثار نمایشی هستند که دشمن هم در صدد است تا عکس آن‌ها عمل کند، افزود: دشمن در تلاش هستند تا مردم ایران را ناامید و آگاهی، بصیرت و دین را از مردم ایران بگیرند و جهل و ناآگاهی را برای مردم به ارمغان بیاورند، لذا ما باید بر روی اخلاق اسلامی منطبق با آموزه‌های دینی خود کار کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه در همه این‌ها برنامه‌ریزی روشنی، در رسانه ملی خصوصا در مراکز استانی صداوسیما وجود دارد و نقش اطاق‌های اندیشه‌ورز و شوراهای طرح و برنامه سیما در این خصوص و نظارت و هدایت مرکز سیمای استان‌ها تاکنون بسیار پررنگ بوده است.

نصرپور تاکید کرد: بنابراین تلاش بر این بوده که در معاونت امور استان‌ها هرآنچه از شبکه‌های استانی بیرون می‌آید پیوست آن، حرف روشنی را مبتنی چهار اصل دین، امید، آگاهی و اخلاق را حتما به همراه داشته باشد.

تفاوت چشمگیر تولیدات نمایشی در مراکز استان‌ها

وی به نقاط قوت تولیدات نمایشی در مراکز استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: همواره تولیدات نمایشی در مراکز استان‌ها نقاط قوتی را به همراه داشته است، آثار متفاوت از سال‌های گذشته بوده، فیلم نامه خوب، انتخاب سوژه، ایده تازه و قصه مناسب و بومی، نویسندگی خوب و روان، اهمیت دادن به ساده زیستی، توجه به مظاهر استانی(پوشاک، خوراک، ابنیه، اماکن ویژه استان‌ها، طبیعت و...)، معرفی مفاخر استانی و لهجه را می‌توان نشان از پیشرفت‌های استان‌ها بعد از انقلاب اسلامی دانست.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: لذا تولید آثار نمایشی فاخر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دوره مدیریت جدید رسانه ملی با تاکید بر پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که می‌فرمایند: «در همه برنامه‌ها نگرش به محتوا را الزامی کنید همه برنامه‌های شما باید پیام داشته باشد»،برای شبکه‌های سراسری و استانی در نظر گرفته شده است که بحمدالله در حوزه معاونت امور استان‌ها اولویت تولید آثار نمایشی فاخر در دستور کار مراکز استان‌ها قرار گرفته است.

نصرپور ادامه داد: به عبارتی نیز ظرف سال‌های گذشته اولویت اول رسانه ملی و معاونت امور استان‌ها، تولید آثار نمایشی بوده و سرمایه‌گذاری فراوانی نیز تاکنون در خصوص تولید سریال، مینی سریال، تله فیلم و جدیدا فیلم سینمائی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شواهد کاملا نشان می‌دهد که شبکه‌های استانی نسبت به گذشته تفاوت جدی پیدا کردند به گونه‌ای که هم اکنون شبکه‌های استانی در استان‌ها و خارج استان‌ها مخاطب قابل توجه پیدا کرده است و این ناخود آگاه است(ماهواره‌ای شدن، دیجیتال شدن پوشش تلویزیون، تلویبیون، فضای مجازی، و...) و از طرفی شبکه‌های سراسری نیز برای پرکردن آنتن خود به شبکه‌های نیاز استانی دارند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: در این عرصه کادر سازی، باور و اعتماد به ظرفیت‌ها و نیروهای توانمند استانی و تبدیل استعدادهای نهفته در مراکز استان‌ها خصوصا توجه به جوانان هنرمند، توانسته است علی‌رغم فرآیند سنگین تولید و بودجه زیاد مورد نیاز در این ساختار، تولیدات قابل توجهی در بخش آثار نمایشی به سرانجام برسانند.

نصرپور افزود: از جمله سریال‌های فاخری که در ۴ ساله اخیر در مراکز استان‌ها تولید و از شبکه‌های سراسری پخش شده است که می‌توان به سریال «روزهای بی قراری» و «جلال» از مرکز آذربایجان شرقی، «بانوی سردار» مرکز چهار محال و بختیاری، «دخترم نرگس» از مرکز آذربایجان غربی و «صبح آمد» از مرکز سمنان، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین تولید سریال‌های فاخری چون «سر زده» و تقدیر و همچنین تولید دو فیلم سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» نیز در دستور کار مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی است که البته اهتمام و مشارکت مقامات و مسئولان استانی و حوزه ستادی سازمان از جمله حمایت و توجه رئیس محترم رسانه ملی و معاون محترم امور استان‌ها و مرکز سیمای استان‌ها در این مسیر برجسته و قابل توجه است.

انتهای پیام
captcha