گردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3903627
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
همزمان با روز جهانی صنایع دستی؛

گردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان در اردبیل برگزار می‌شود

همزمان با روز جهانی صنایع دستی، گردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی، در محل نگارخانه خطایی اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری گردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان، همزمان با روز جهانی صنایع دستی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۱۹ خردادماه، با اشاره به برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در استان، اظهار کرد: برای روز صنایع دستی و هنر‌های سنتی که همزمان با ۲۰ خردادماه است، هدفگذاری شده تا برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار شود که از جمله آن‌ها برگزاری گردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی در محل نگارخانه خطایی اردبیل خواهد بود.
وی افزود: درگردهمایی صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی، از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت و مربیان صنایع دستی تجلیل خواهد شد و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی به صورت تولید زنده خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از دیدار جمعی از هنرمندان و مربیان صنایع دستی و همکاران حوزه معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی با استاندار اردبیل و نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همراه با اهدای هدایایی از صنایع دستی استان خبر داد و گفت: به مناسبت این روز، نمایشگاه صنایع دستی و فرش دستبافت در محل بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر افتتاح شده و به مدت ۵ روز دایر خواهد بود.
فلاحی با اشاره به برنامه‌های سال‌جاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در حوزه صنایع دستی بیان کرد: امسال تلاش می‌کنیم در کنار توسعه موسسات صادراتی صنایع دستی به تعداد ۱۰ مورد، توسعه صادرات در این بخش را در حدود ۲.۱۰۰ میلیون دلار فراهم آوریم.
وی از هدفگذاری برای اجرای دوره‌های آموزش کوتاه مدت در تمامی شهرستان‌های استان به تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: توسعه کارگاه‌های انفرادی صنایع دستی و صدور ۵۵۰ پروانه تولید انفرادی و صدور بیش از ۷۰ کارت شناسایی صنایع دستی از جمله برنامه‌های امسال خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات بانکی به یک هزار و ۲۰۰ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی استان در سالجاری خبر داد و گفت: تکمیل پرونده و اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی، برندسازی این محصولات، ایجاد ۲۰ بازارچه موقت نوروزی و تابستانی، حمایت از فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی در راستای توسعه آن‌ها و طراحی و نمونه‌سازی صنایع دستی از دیگر برنامه‌های مهم در بخش صنایع دستی استان اردبیل برای سال ۹۹ است.

انتهای پیام
captcha