تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس خراسان‌جنوبی برای جذب دانش‌آموزان به نماز
کد خبر: 3899726
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس خراسان‌جنوبی برای جذب دانش‌آموزان به نماز

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال تحصیلی 99 را تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس عنوان کرد و گفت: براساس توافقنامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور، این طرح در سال تحصیلی آینده در مدارس استان با چهار اصل اجرا خواهد شد.

تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس خراسان‌جنوبی برای جذب دانش‌آموزان به نمازبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، امروز 29 اردیبهشت در شورای اقامه نماز اداره‌کل آموزش و پرورش، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و تشکر از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش جهت ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز به تشریح برنامه های فرهنگی و اموزشی ستاد اقامه نماز با همکاری آموزش و پرورش در مدارس پرداخت.

وی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال تحصیلی 99 را تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس عنوان کرد و افزود: براساس توافقنامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور، این طرح در سال تحصیلی آینده در مدارس استان با چهار اصل اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی به اصول این طرح اشاره کرد و گفت: در هر مدرسه باید یک نماز جماعت برگزار شود، در هر مدرسه باید یک روحانی برای اقامه نماز جماعت حضور پیدا کند و هر مدیر مدرسه لازم است در یک دوره آموزش مهارت‌های جذب نسل نو به نماز (دوره مبین) شرکت کند.

کمیلی ادامه داد: در قالب این طرح، هر دانش‌آموز لازم است روش درست خواندن نماز و مقدمات آن را فرا گیرد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: شورای اقامه نماز مدارس را با جدیت برگزار می‌کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سال تحصلی جدید زنگ نماز اول وقت در مدارس است تا در اول وقت در تمامی مدارس نماز اول وقت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: مدیران همه مدارس استان اعم از روستایی و شهری موظفند نماز اول وقت را در مدارس اقامه کنند.

 

انتهای پیام
captcha