راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف برای جبران خسارات بازاریان
کد خبر: 3896877
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف برای جبران خسارات بازاریان

رئیس اتاق اصناف هرمزگان از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف و فعالان اقتصادی استان با عنوان «مناف» با هدف شناسایی کسبه آسیب‌دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عبدالمجید جلالی، رئیس اتاق اصناف استان، عصر روز گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه، در دومین نشست هماهنگی راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف با اشاره به‌ ضرورت ایجاد پشتوانه حمایتی از بازاریان و فعالان صنفی، گفت: ایجاد مركز نیكوكاری و صندوق خیریه در اتاق اصناف و فعالیت اقتصادی استان با همكاری بسیج، گام مؤثری در مسیر حمایت از اقشار مختلف در بازار است.

وی با بیان اینكه پس از شیوع ویروس كرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه  بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشكستگی واحدهای صنفی همكارانمان را نظاره کنیم.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجریان و دست‌اندرکاران ایجاد مركز نیكوكاری مناف و صندوق خیریه امام رضا(ع) باید در راستای تبیین اهداف این حركت بزرگ به جامعه هدف، گام بردارند، تصریح کرد: شناسایی کسبه آسیب‌دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها میان این اقشار، مهم‌ترین مأموریت مرکز نیکوکاری مناف خواهد بود.

جلالی با بیان اینكه بازاریان به‌کرات در مقاطع مختلف تاریخ همراهی خود را در بخش امداد و حمایت از نیازمندان جامعه اثبات کرده‌اند، تصریح كرد: اكنون با توجه به شرایط موجود در زمان شیوع بیماری كرونا، صنوف خسارت‌دیده چشم‌انتظار حمایت عملی دولت‌مردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس اتاق اصناف مركز هرمزگان افزود: امیدوارم با فعالیت مركز نیكوكاری «مناف» و صندوق خیریه، بخشی از خسارت بازاریان جبران و رونقی دوباره به کسب‌وکار فعالان صنفی بازگردد.

تقویت مراکز نیکوکاری؛ سریع‌ترین راه عبور از چالش پیش ‌روی فعالان اقتصادی

مهدی بشیری، مسئول سازمان بسیج اصناف هرمزگان نیز در این نشست گفت: تقویت مراکز نیکوکاری با محوریت اتاق‌های اصناف، بسیج و کمیته امداد حضرت امام خمینی‌(ره) بهترین و سریع‌ترین راه برای عبور از چالش پیش ‌روی فعالان صنفی و اقتصادی است.

وی با اعلام آمادگی جهت نحوه اجرای برنامه‌ها و مقدمات فعال‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج اتحادیه‌ها و حوزه بسیج اصناف در مرکز استان و توسعه دامنه مشارکت در شهرستان‌ها، گفت: تلاش داریم تا شاهد بهره‌برداری مرکز نیکوکاری مناف در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) باشیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف هرمزگان تصریح کرد: اولویت تشکیل مرکز نیکوکاری مناف، کمک به بازاریان خسارت‌دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک به اقشار نیازمند جامعه هدف بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز نیکوکاری کشور خواهد بود.

بشیری ادامه داد: طبق هماهنگی صورت پذیرفته با بانك رسالت، تعداد ٤٤ دستگاه پوز بانكی جهت جمع‌آوری حمایت‌ها به این مرکز در نظر گرفته شد. تحویل و شماره‌حساب ١٠/٥٦٨٦١٢٨/٣ به نام صندوق خیریه امام رضا(ع) نزد بانك رسالت آماده دریافت كمك‌های مالی است.

وی تصریح کرد: مركز نیکوکاری اتاق اصناف و فعالان اقتصادی هرمزگان با عنوان «مناف» به‌صورت متمركز در مسجد حضرت امام(ره) واقع در خیابان حافظ (قلب بازار بندرعباس) استقرار خواهد یافت و زیرشاخه‌های آن در حوزه‌های مختلف بازار و فعالان اقتصادی و كارخانه‌داران استان فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha