فعالیت ۶۵۳ مؤسسه و خانه قرآن‌ در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3895322
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

فعالیت ۶۵۳ مؤسسه و خانه قرآن‌ در آذربایجان‌شرقی

رئیس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، به فعالیت ۶۵۳ مؤسسه و خانه قرآن‌ در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۸۵ مؤسسه، ۲۸۶ خانه قرآن‌ شهری و ۲۸۲ خانه قرآن‌ روستایی است که در زمینه نهضت سوادآموزی قرآن، حفظ، ترجمه و ... فعالیت می‌کنند.

فعالیت 653 مؤسسه و خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام مظفر رجب‌زاده، رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن است، گفت: تمام روزها ایام قرآن است ولی ماه مبارک رمضان به خاطر نزول قرآن و اُنس بیشتر مردم با آن، بیش‌تر مورد توجه است و برنامه‌های قرآنی زیادی تدارک دیده شده است.

وی به فعالیت 653 مؤسسه و خانه قرآن‌ در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۵ مؤسسه، ۲۸۶ خانه قرآن‌ شهری و ۲۸۲ خانه قرآن‌ روستایی است که در زمینه نهضت سوادآموزی قرآن، حفظ، ترجمه و ... فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده‌ افزود: ۲۵ هزار قرآن‌آموز در سال ۹۸ تحت حمایت قرار گرفته‌اند و مبلغ آموزشی به حساب خانه‌های قرآن‌ واریز شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا،‌ ایام متفاوتی را در کشور ایجاد کرد که در عمر چهل ساله انقلاب رخ نداده بود، افزود: اگر چه تاریخ شاهد شیوع بیماری‌هایی از قبیل وبا و طاعون بود ولی هیچ کدام از ما در آن دوران نبوده و تجربه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی با اینکه از وضعیت کرونایی متضرر بودند ولی باز هم خود را کنار نکشیدند، تصریح کرد: این مجامع در حوزه سلامت مشغول خدمت شدند و در بحث دوخت ماسک،، تأمین و تهیه اقلام معیشتی برای نیازمندان، توزیع بسته‌های بهداشتی فعالیت کردند و در کنار آن، ارتباط خود را با قرآن‌آموزان قطع نکردند و شروع به برگزاری کلاس‌های آنلاین کردند.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده، با بیان اینکه در کنار بدی‌ها و سختی‌های کرونا، حُسن‌های زیادی هم وجود داشت، گفت: ورود گسترده مجموعه‌های قرآنی در فضای مجازی و فعالیت جدی در این فضا منجر شد تا فضای مجازی مملو از عطر قرآن شود و اگر مجموعه‌های قرآنی تسلط بیشتری به فضای مجازی داشته باشند، قطعاً برنده می‌شوند.

رئیس دارالقرآن‌ سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، به فعالیت‌های مخصوص رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کرونا محدودیت‌های زیادی ایجاد کرد ولی برای مقابله با این محدودیت‌ها پویش ملی مجازی «ستاره باران» با قسمت‌های مختلف اعم از مسابقه، ارسال عکس، بازی قرآنی، داستان‌های قرآنی و غیره  با شعار «با قرآن در خانه بمانیم» راه‌اندازی شد که 30 درصد از محتوا را سازمان تهیه کرده و 70 درصد آن را مخاطبان شکل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن هیچ وقت تعطیل نیست، افزود: پیگیری جزءخوانی و ختم قرآن توسط مؤسسات در فضای مجازی، حضور در کمک مؤمنانه و تهیه و توزیع اقلام معیشتی برای خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های دیگر خانواده قرآنی استان است.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده، در ادامه به برنامه مسابقه قرآن نغمه‌سی شبکه سهند اشاره کرد و گفت: همه ساله برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال یک برنامه قرآنی مطلوب با دیدگاه متفاوت در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه این مسابقه قرآنی به‌صورت زنده بوده و مخاطبان به‌صورت زنده در حال ارائه نظرات هستند، افزود:‌ ۴ نفر در سه رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده، هدف از برگزاری این برنامه را نوآوری در برنامه قرآنی، توجه به مفاهیم آیات، معرفی چهره‌های قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآن بیان کرد.

رئیس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پایان با تأکید بر اینکه فضای مجازی، فضای ذائقه‌های هزار ملت است، گفت: باید ورود به فضای مجازی هنرمندانه باشد.

انتهای پیام
captcha