چاپ شماره دوم نشریه «مینا» در عراق
کد خبر: 3893346
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
از سوی رایزنی ایران در عراق انجام شد؛

چاپ شماره دوم نشریه «مینا» در عراق

رایزنی فرهنگی ایران در عراق و مؤسسه القلم، دومین شماره نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی «مینا» را ویژه فارسی‌آموزان خارجی به دو زبان فارسی و عربی منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، این نشریه فارسی به دوست‌داران و اساتید زبان فارسی کمک می‌کند تا مهارت‌های فارسی‌آموزی خود را هر چه بیشتر تقویت کنند. در کارگاه‌های مختلف این نشریه که به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود، تلاش شده تا مهارت‌های زبانی به نحوی آغازین و مبتدی ارائه شود.

«مینا» به عنوان اولین نشریه آموزش زبان فارسی به دو زبان فارسی و عربی در عراق با هدف بهینه‌سازی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و آموزشکده‌ها، اطلاع‌رسانی درباره مهمترین رویدادهای زبان فارسی در عراق و همچنین فعالیت‌های آموزشی زبان فارسی در عراق را رصد می‌کند. این اثر توسط کانون آموزشی و مترجمی قلم طراحی و تألیف شده و برای ایجاد انگیزه بیشتر در فارسی‌آموزان سطوح مختلف، اصول علمی آموزش زبان دوم را پویا و پایدار می‌کند.

مدیر مسئول این نشریه حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد و نماینده بنیاد سعدی در امر آموزش زبان فارسی در جهان است و سردبیر این اثر، حسین محیی الصائی، مدرس زبان فارسی در عراق بوده و مشاور هنری و صفحه‌آرایی مجله مینا را محمد الخزعلی برعهده دارد. مشاور علمی نشریه مینا نیز رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی است.

این مجله با پشتیبانی مادی و معنوی رایزن فرهنگی ایران در عراق تهیه می‌شود تا در دسترس تمام فارسی‌آموزان سراسر عراق قرار گیرد.

چاپ شماره دوم نشریه «مینا» در عراق/ آماده

انتهای پیام
captcha