کمک بلاعوض و وام ۴ درصدی دولت برای اصناف متضرر در سبزوار
کد خبر: 3892833
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

کمک بلاعوض و وام ۴ درصدی دولت برای اصناف متضرر در سبزوار

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: با توجه به زیان ۸۰۰ میلیارد تومانی اصناف سبزوار و تصمیم دولت، بخشی از کمک‌های در نظر گرفته شده بلاعوض و یا به‌صورت قرض‌الحسنه با وام ۴ درصد خواهد بود.

کمک بلاعوض و وام 4 درصدی دولت برای اصناف متضرر در سبزوار

علی کیانی، رئیس اتاق اصناف سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تشکر از همه اصنافی که برای جلوگیری از شیوع کرونا همکاری‌های لازم را به عمل آوردند، با بیان اینکه به دلیل فشارهای درخواست‌ مردمی و اصناف مختلف از 16 فروردین‌ماه موافق بسته ماندن بازار نبودیم، اظهار کرد: از 15 اردیبهشت‌ماه که تمام اصناف فعالیت مجددشان آغاز می‌شود، به منزله پایان کرونا و عدم رعایت مسائل بهداشت فردی نیست و مردم ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا و بسته بودن مغازه‌های سطح شهر و روستا و اصناف شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن حدود 800 میلیارد تومان به اصناف و بازاریان خسارت وارد شد. بخشی از این زیان مربوط به بسته شدن تالارها و کلوپ‌های ورزشی و درآمدی است که می‎توانست با باز بودن اصناف کسب شود و حاصل نشد.

کیانی با بیان اینکه در اسفندماه سال 98 که بازار تعطیل شد، درآمد برخی از اصناف با کل سال به دلیل خریدهای نوروزی توسط مردم برابری می‌کند، اضافه کرد: با توجه به تصمیم دولت برای کمک 75 هزار میلیارد تومانی به اصناف متضرر از شیوع کرونا و بسته بودن آن‌ها در کشور این کمک‌های دولتی برای برخی دیگر از زیر مجموعه‌ها نظیر داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی که زیرمجموعه اتاق اصناف نیستند نیز در نظر گرفته شده و بخشی از  کمک‌ها به‌صورت بلاعوض، قسمتی به‌صورت وام 4 درصد و بقیه وام 12 درصد خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر گفت: پاساژ‌ها از امروز در کل کشور باز می‌شوند اما کلوپ‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و قهوه‌خانه‌های سنتی و سفره‌خانه‌ها تا 15 اردیبشهت‌ماه بسته خواهند ماند.

انتهای پیام
captcha