انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه‌ها
کد خبر: 3886650
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه‌ها

منتخب مردم بجنورد در مجلس یازدهم از افزایش نرخ بیمه‌ها انتقاد کرد و روند افزایش سالیانه را ناصحیح خواند.

انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه‌هامحمد وحیدی، منتخب مردم بجنورد، گرمه‌وجاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به پیاده‌سازی عدالت اجتماعی در جامعه، افزود: مجلس آینده با بررسی قوانین بیمه‌ای زمینه ایجاد عدالت اجتماعی را در دستور کار خویش قرار خواهد داد و مطالبات مردمی و نگاه دقیق صاحب نظران حقوقی را در این زمینه و سایر موارد دنبال خواهد کرد‌.

وی گفت: بیمه در دنیای امروز هم یک ضرورت است و هم یک صنعت و لازمه یک صنعت ایجاد فرصت رقابت است که در این فضا اولا تولید کننده به کیفیت و کاهش قیمت اقدام کند و دوم مصرف کننده حق انتخاب در تنوع گزینه‌ها را داشته باشد.

وحیدی اظهار کرد: در واپسین روزهای سال ۹۸ نرخ بیمه های سال ۹۹ بر پایه ۲۵ درصد رشد قیمت گذاشته شده در حالی‌که شرایط اقتصادی مردم ناشی از شیوع وسیع کرونا ویروس افت شدید داشته و اقشار متوسط و ضعیف هم در فشار بیشتر اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین بیمه باید در شرایط خاص کنونی به جای اندیشه سودگرایانه به همراهی با مردم مثل سایر نهادهای خدمات رسان مانند بانک‌ها در تعویق اقساط، شرکت‌های آب، برق و گاز در تعویق پرداخت قبوض یا حتی بخشودگی مالیاتی و جریمه‌های ناشی از آن بپردازد.

این منتخب مجلس با اشاره به کاهش حجم سفرها ادامه داد: وقتی میزان سفرها کاهش یافته و ۳۰ درصد مصرف سوخت نیز پایین آمده یعنی خطرات ناشی از تردد جاده‌ای هم به شدت پایین آمده و تعداد خسارت بگیران هم ناشی از کاهش تصادفات کمتر است شاید چنین ارزیابی شود که نرخ بیمه حتی نسبت به سال ۹۸ باید در سال ۹۹ کمتر شود نه افزایش ۲۵ درصدی که تورم‌زایی با صنعت بیمه آغاز شود.

وحیدی تاکید کرد: مدیران ارشد بیمه باید همه جوانب را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کرده ودستگاه‌های نظارتی نیز به سرعت مانع تورم‌زایی در شروع سال جدید شوند.

انتهای پیام
captcha