احیای وقف در جامعه به تقویت دین کمک می‌کند
کد خبر: 3885181
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

احیای وقف در جامعه به تقویت دین کمک می‌کند

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه احیای وقف در جامعه به تقویت دین کمک می‌کند، تصریح کرد: مسئولان امروز در استان به دنبال احیای موقوفات هستند تا اعتماد مردم برای این مسئله مهم اجتماعی بازیابی شود.

احیای وقف در جامعه به تقویت دین کمک می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، 24 اسفندماه در حاشیه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان اظهار کرد: در آموزه‌های قرآن و سیره ائمه(ع) به دستگیری از نیازمندان، باخبر بودن از حال هم‌نوعان و حتی کمک به در راه ماندگان تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی کامل برای تربیت همه جانبه بشر است، ابراز کرد: دین اسلام برای حل گرفتاری‌های مردم راهکارهایی پیش‌بینی کرده و شیوه‌های تربیتی برای موقعیت‌های مختلف ارائه داده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه وجود فقیر در جامعه اسلامی پسندیده نیست، تصریح کرد: اسلام اجازه نداده است که کسی در جامعه فقیر بماند و انسان با کرامت کسی است که نسبت به درد جامعه بی‌تفاوت نیست.

وی وقف را یکی از مستحبات مورد تأکید اسلام برشمرد و افزود: پیامبران و ائمه اطهار (ع) هم به وقف اموال خود می‌پرداختند و همواره به وقف اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و از واقفان زمان خویش بودند.

رحیمی با اشاره به اینکه قبلاً موقوفات به تاراج رفته و موجب بی‌اعتمادی مردم شده بود، ادامه داد: مسئولان امروز در استان به دنبال احیای موقوفات هستند تا اعتماد مردم برای این مسئله مهم اجتماعی بازیابی شود و احیای آن به تقویت دین کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از طریق وقف کمک شایانی به نیازمندان شده است، تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت‌ها در این حوزه که صدقه جاریه است مطلوب بوده و امروز در ابهر در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش، هدایایی تقدیم نیازمندان شد.

انتهای پیام
captcha