توصیه‌های شیخ نعیم قاسم درباره کرونا
کد خبر: 3883419
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

توصیه‌های شیخ نعیم قاسم درباره کرونا

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه کرونا معضلی جهانی است، تأکید کرد: باید به شکلی علمی و درست با این بیماری برخورد کنیم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم که دیروز، 14 اسفندماه طی مراسمی در مجمع «سید الاوصیاء» منطقه «برج البراجنه» بیروت سخن می‌گفت، با بیان اینکه شرایط اقتصادی لبنان سخت و دشوار است، مخالفت خود را با شرایط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران اقتصادی لبنان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی دشوار و پیچیده لبنان باید راه حل مناسبی بیابیم و دولت نیز باید برنامه اصلاحی، مالی و اقتصادی کاملی را اجرا کند که منجر به ورشکستگی لبنان نشود.

معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: در این شرایط اجازه نمی‌دهیم تروریست‌های تکفیری به بهانه حمایت اقتصادی یا اجتماعی از مردم، در لبنان جولان دهند و راه حل‌های اقتصادی باید قدرت و آینده لبنان را مد نظر قرار دهد.

نعیم قاسم تصریح کرد: برخی افراد که در دولت قبلی بودند بسیار به صندوق بین‌المللی پول مایل بودند و ما در اهداف آنها شک کردیم. آنها می‌‎دانند که افزایش تعرفه واتساپ منجر به سرنگونی دولت قبلی و به راه افتادن اعتراضاتی شد که پیامدهای آن هنوز ادامه دارد، پس چگونه ممکن است لبنان را دوباره زیر دین این صندوق قرار دهیم تا بر افزایش 20 درصدی مالیات بر ارزش افزوده یا افزایش مالیات بنزین و مانند آن نظارت کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کسی از این بیماری در امان نیست و شخصی که به آن مبتلا می‌شود، نمی‌داند از چه منبعی ویروس به او منتقل شده و ناقل، پدر، مادر، دوست یا همسایه او بوده است.

کرونا؛ معضلی جهانی

وی تأکید کرد: این بیماری تنها مشکل لبنان نیست و معضلی جهانی است و ما باید به شکلی علمی و درست با آن برخورد کنیم.

نعیم قاسم همچنین اظهار کرد: تمامی پزشکان توصیه می‌کنند که مشکل از نظافت فردی شروع می‌شود و شخصی که به این بیماری مبتلا می‌شود، باید 14 روز قرنطینه خانگی شود تا بهبود یابد.

وی افزود: برخی مردم دستورات بهداشتی را دست کم گرفته‌اند و آن را آزاردهنده می‌دانند؛ اما امروز باید رفتار سابقمان را کنار گذاشته و دستورات پزشکی را رعایت کنیم و از دست دادن و روبوسی بپرهیزیم تا از این مرحله بگذریم.

گفتنی است؛ برنامه صندوق بین‌المللی پول برای نجات لبنان شامل مواردی مانند افزایش یک دفعه‌ای و نه تدریجی مالیات‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سوخت است.

انتهای پیام
captcha