نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع 99 آغاز شد
کد خبر: 3881918
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع 99 آغاز شد

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: فرایند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ از امروز جمعه ۹ اسفندماه، در سراسر کشور آغاز شد.

نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع 99 آغاز شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ فرایند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ از امروز، ۹ اسفندماه، در سراسر کشور آغاز شد.

این سازمان پیشتر در اطلاعیهای به اولویت‌های حج تمتع آتی و نحوه نام‌نویسی اشاره کرده بود که متن آن به شرح ذیل است:

الف - جدول زمان‌بندی ثبت‌نام در کاروان‌ها به ترتیب اولویت:

اولویت‌های اصلی شامل آن دسته از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردینماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه https://reserve.haj.ir اقدام نموده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۹ اسفندماه سال ۹۸ به ثبت نام مبادرت ورزند.

این دسته از واجدان شرایط باید برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت نام اولیه به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مرور زمان به مدیر کاروان مربوطه تحویل نمایند.

در صورت عدم مراجعه به‌موقع رزرو ایشان باطل و ظرفیت خالی کاروان طبق برنامه زمان‌بندی در اختیار دارندگان سایر اولویت‌ها قرار خواهد گرفت.

ثبت نام ذخیره نیز از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ که قبلاً در سامانه https://reserve.haj.ir با تکمیل و به روزرسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت کرده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ انجام می‌گیرد.

فراخوان این دسته از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری عمومی نبوده و صرفا جهت فراهم شدن امکان مراجعه آن‌ها به سامانه جهت اطلاع از ظرفیت‌های خالی احتمالی و در صورت تمایل رزرو در این ظرفیت‌ها است. از این رو مطلقاً ظرفیت جدیدی در سطح استان برای پذیرش این افراد با توجه به شیوه فراخوان متصور نیست و تأکید می‌شود که ثبت نام قطعی از این افراد منوط به ظرفیت خالی است.

بدیهی است چنانچه تا قبل از زمان پیش‌بینی شده ظرفیت کاروان‌ها در هر یک از استان و شهرستان‌ها کامل شود، امر ثبت نام متوقف خواهد شد.

ب- تاریخ اعلام و درج مشخصات کاروان‌ها در استان‌ها

- فرآیند ثبت نام در تمامی استان‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز ۹ اسفندماه ۱۳۹۸ خواهد بود و اسامی، نشانی و تلفن دفاتر ثبت نام مدیران و مشخصات کاروان‌های حج تمتع در سطح استان، پیش از آغاز ثبت نام قابل رؤیت خواهد بود.

ج- نحوه مراجعه و ثبت‌نام متقاضیان:

انتخاب کاروان و ثبت‌نام اولیه در کاروان‌های حج تمتع سال 1399 از متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی زیر و به‌صورت غیرحضوری بوده و متقاضیان باید ابتدا نسبت به ثبت‌نام اولیه در یکی از کاروان‌های استان محل سکونت خود مبادرت کرده و سپس به مرور زمان به مدیر کاروان‌ مربوطه مراجعه و پس از تحویل اصل قبض ودیعه‌گذاری خود به مدیر کاروان سایر مراحل ثبت‌نام را (از قبیل تحویل مدارک، واریز بخش اول هزینه سفر، انجام معاینات و اخذ تائیدیه پزشکی و واریز باقیمانده هزینه سفر) به‌موقع پیگیری و نهایی ‌نمایند.

د‌- مدارک مورد نیاز به هنگام مراجعه به کاروان به‌منظور قطعی نمودن رزر و ثبت‌نام:

– اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه
– کارت ملی
توجه: تحویل سایر مدارک موردنیاز از قبیل گذرنامه معتبر و عکس پس از ثبت‌نام توسط مدیر کاروان به متقاضی اعلام خواهد شد؛ تأکید می‌گردد نسبت به آماده‌سازی این مدارک از هم اکنون اقدام لازم معمول شود.

ذ‌- نحوه پرداخت هزينه تشرف:

هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن برای هر کاروان درج و در دو مرحله، بخش اول ۲۵۰ میلیون ریال(بااحتساب اصل مبلغ ودیعه‌گذاری و سود متعلقه) و بخش دوم، مبلغ باقیمانده هزینه سفر(که زمان دریافت آن از طریق مدیر کاروان به زائر اعلام می‌شود) اخذ خواهد شد. از آنجایی که ودیعه یک میلیون تومانی اولیه که در هنگام ثبت‌نام توسط افراد پرداخت شده است، به صورت علی‌الحساب بوده؛ لذا زائران محترم باید پس از ثبت‌نام و تحویل مدارک به کاروان، بلافاصله با مراجعه مجدد به سامانه حج و زیارت و درج اطلاعات مورد نیاز، نسبت به رؤیت مبلغ قابل پرداخت(بخش اول هزینه سفر) که از طریق درگاه پرداخت الکترونیک با استفاده از کارت‌های عضو شتاب ممکن است، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ملی هزینه سفر خود را پرداخت کنند و سپس باید انجام معاینات و اخذ تائیدیه پزشکی را در اسرع وقت دنبال نمایند.

انتهای پیام
captcha