نداشتن همبازی در خانه؛ علت گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 3877751
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

نداشتن همبازی در خانه؛ علت گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای

کارشناس اداره‌کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در خصوص علت گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای، گفت: کودکان و نوجوانان سراغ بازی‌ها می‌روند زیرا همبازی با فاصله سنی کمتر از دو سال در خانه ندارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمسلم وافی، کارشناس اداره‌کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، روز گذشته در «سومین همایش بانوان انقلابی در آیینه قرآن کریم» در شهرکرد، با طرح این پرسش که چرا فرزندان با وجود مراقبت‌ها به بیراهه کشیده می‌شوند، اظهار کرد: غالباً پدر و مادرها از ما می‌پرسند که چرا فرزندان ما که در تأمین لقمه حلال برایشان همواره تلاش داریم به بیراهه می‌روند، حال آنکه شرط بار آمدن صحیح، دادن شیر پاک و لقمه حلال به فرزند است.

وی ادامه داد: در پاسخ به این پرسش باید گفت که تربیت صحیح فرزند مانند یک جورچین است که برای تکمیل شدن، همه قطعات باید در جای خودشان قرار داده شوند، پس اگر قطعات درست چیده شوند، تربیت صحیح شکل گرفته است و شیر پاک و لقمه حلال تنها دو قطعه این جورچین است.

برنامه‌های آمریکا ضد اسلام

حجت‌الاسلام وافی گفت: ۱۸ سال پیش یک اتاق فکر در آمریکا تشکیل شد که وظیفه‌اش برنامه‌ریزی برای اسلام‌هراسی و دین‌گریزی بود، چرا که آنان از اسلام که به دین اول جهان تبدیل شده بود، هراس داشتند و تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش آن آغاز کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این اتاق فکر چهار راهکار را در دستور کار قرار داد که برای اجرایی کردن این راهکارها بودجه‌های خوبی را در اختیار گرفت، آنان در برنامه نخستشان فضای سایبری و اینترنت را علیه اسلام مسموم کردند، میلیون‌ها وبلاگ و صفحه اینترنتی ضد اسلامی با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری ایجاد و به این امر اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام‌ وافی با اشاره به دیگر راهکارهای اتخاذ شده در راستای اسلام‌گریزی به ویژه در ایران، ایجاد ۳۶ شبکه ۲۴ ساعته فارسی‌زبان را یادآوری کرد و گفت: این شبکه‌ها به تبلیغ ضد اسلام و معنویت می‌پردازند و تلاش دارند طی یک برنامه چندساله مصادیق ایمان و معنویت مانند حیا و عفت و حجاب را کم‌رنگ کنند، ضمن اینکه ساخت ده‌ها فیلم سینمایی ضد اسلامی و ضد ایرانی مانند پرسپولیس، اسکندر، سیصد و ... در هالیوود از دیگر اقدامات آنان بوده و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند، نباید قدرت هالیوود را دست کم گرفت.

وی نشانه رفتن کودکان زیر ۱۰ سال را نیز اقدام چهارم این اتاق فکر برای اسلام‌هراسی دانست و افزود: برای این قشر نیز بازی‌های رایانه‌ای متعددی ساخته شد که از قانون «شرطی شدن ذهن» در آن‌ها به خوبی بهره برد تا ذهن کودکان را با تکرار تصاویری مخرب و ضد اسلامی برای پروراندن اندیشه ضددینی در جوانی و بزرگسالی آماده کند.

تشریح قانون شرطی شدن ذهن

حجت‌الاسلام وافی در خصوص قانون شرطی شدن ذهن، تصریح کرد: اگر کسی با صدای بلند بگوید «الفاتحه» همه ما به یاد مرگ و میت می‌افتیم چرا که ذهن ما به این تصور عادت کرده و شرطی شده است، حال آنکه منظور گوینده شاید اشاره به سوره اول قرآن کریم باشد، دشمن نیز در بازی‌های متعدد رایانه‌ای از همین اصل برای ساخته و پرداخته کردن ذهن کودکان مسلمان استفاده کرده است.

وی بیان کرد: آنان تصاویر را به گونه‌ای در بازی‌های رایانه‌ای گنجانده‌اند که صدها بار برای کودک تکرار شود تا ذهن او نسبت به آن شرطی شود و با دیدن هر کدام از این تصاویر در عالم واقعی، ذهنش ناخودآگاه به سمت آن تصاویر اسلام‌گریزانه متمایل شود.
این کارشناس دینی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری نسبت به خطر این بازی‌ها، گفت: ایشان ۱۷ سال پیش متوجه خطر شدند و آن‌را فریاد زدند و فرمودند که «رخنه فرهنگی بسیار خطرناک است، هزاران فیلم سینمایی و بازی رایانه‌ای و امثال آن با هدف زشت نمایاندن اسلام و مسلمین تولید و روانه بازار شده است».

وی تصریح کرد: متأسفانه ۷۵ درصد این بازی‌ها در تمام گیم‌نت‌ها حتی در شهرهای کوچک یافت می‌شود و ۴۵ درصد بازی‌ها نیز به زبان فارسی دوبله شده است.

حجت‌الاسلام وافی با نام بردن از برخی از این بازی‌های رایانه‌ای مخرب، گفت: در جریان این بازی‌ها متأسفانه مؤلفه‌هایی نظیر الله، پیامبر(ص)، ائمه‌اطهار(ع)، قرآن، ارزش‌های دین و انقلاب اسلامی، شهدا، مسلمانان‌، شیعیان، مهدویت، مسجدالاقصی، حرم، ضریح، حجاب، بسیجی، جبهه، قبور متبرکه و بسیاری از ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی مورد جسارت واقع می‌شوند که کودک ایرانی با تکرار صد باره و هزارباره این صحنه‌ها، در این موارد شرطی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همه این بازی‌ها به راحتی و با یک کلیک در گوشی‌ها دانلود شده و در دسترس هستند، کافی است دختر و پسر ما فقط یک بار این صحنه‌ها را ببیند تا ذهنش برای همیشه مخدوش و مشوش شود، اگر بگویید که چرا برای ساختن مشابه داخلی بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌شود مثل این پرسش است که چرا برای تولید سیگار ایرانی سرمایه‌گذاری نمی‌شود، لذا نفس بازی‌های رایانه‌ای مخرب است.

علت گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای

این کارشناس مذهبی در خصوص علت گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای ، گفت: کودکان و نوجوانان سراغ بازی‌ها می‌روند زیرا همبازی با فاصله سنی کمتر از دو سال در خانه ندارند، لذا زمانی که کودک در خانه همبازی داشته باشد سراغ رایانه و گوشی تلفن همراه و بازی رایانه‌ای و ... نمی‌رود.

حجت‌الاسلام وافی در بیان راهکارهای مقابله با این عوامل مخرب‌، گفت: برای این موضوع راهکارهای فراوانی وجود دارد که توجه به تجویز اسلام و جورچین ۳۸ قطعه‌ای تربیت کودک سه سال به بالا را باید مورد توجه قرار داد، یکی از مهم‌ترین قطعات این جورچین «تقویت خودکنترلی کودک» است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تجربه خود در داشتن ۱۲ فرزند در سن ۳۸ سالگی، تأکید کرد: روش‌های خودکنترلی فرزند را باید اجرایی کرد، ۹۹ درصد تربیت فرزند تا ۷ سالگی در خانه اتفاق می‌افتد و تنها یک درصد تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد، لذا در هفت سال اول باید بتوانیم ۳۸ قطعه جورچین تربیت را در جای صحیح قرار دهیم تا تربیت صحیح شکل بگیرد و مدل تربیتی امام علی(ع) در خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه که بر تقویت خودکنترلی کودک است، اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام وافی در پایان گفت: اگر بتوانیم کودکمان را تا پیش از ۷ سالگی خودکنترل بار بیاوریم، هیچ مشکلی در سال‌های بعدی برای او پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha