نیازمند نیروی انسانی متخصص بیشتری برای دانش‌آموزان استثنایی هستیم
کد خبر: 3871373
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

نیازمند نیروی انسانی متخصص بیشتری برای دانش‌آموزان استثنایی هستیم

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نیازمندی‌هایی كه برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد، گفت: به نیروی انسانی متخصص بیشتری در این حوزه نیاز داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 23 دی‌ماه در جمع مدیران مدارس استثنایی استان گفت: دانش‌آموزان استثنایی نیازهای ویژه‌ای دارند و از معلولیت‌هایی رنج می‌برند که آموزش و پرورش باید این‌ها را به‌صورت اختصاصی و ویژه پیگیری کند.
وی افزود: خوشبختانه با خدماتی که مدیران و مربیان مدارس و همکاران ما در آموزش و پرورش استثنایی فارس ارائه كرده و پیگیری می‌شود، کارهای بسیار خوبی برای این دانش‌آموزان انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: علی‌رغم این مشکلات دانش‌آموزان توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف مثل حوزه‌های آموزشی، ورزشی و در حوزه‌های مختلف به‌دست بیاورند که از آن جمله کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور سراسری و حضور 5 نفر از دانش‌آموزان استثنایی استان در تیم ملی فوتسال کشور نام برد.
نجفی با اشاره به برخی از نیازهای ویژه در دانش‌آموزان استثنایی گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 دانش‌آموز اوتیسم داریم در شهر شیراز یک فضای آموزشی ویژه برای آنان باید احداث شود تا این عزیزان بتوانند از آن استفاده کنند، همچنین در خصوص خدمات توان‌بخشی نیاز هست که تجهیزات بیشتری برای این مدارس تهیه کنیم.
وی با بیان اینكه به نیروی انسانی متخصص بیشتری در این حوزه نیاز داریم، گفت: همچنین یکی از کلینیک‌های ویژه و منحصر به فرد در حوزه مشاوره و توان‌بخشی را در آستانه افتتاح در شهر شیراز داریم که نیازمند مقداری تجهیزات است که ان‌شاء‌الله با مساعدتی که وزارت آموزش و پرورش و خیرین خواهند داشت این کلینیک را هم فعال كرده و به چرخه استفاده خواهیم آورد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نوع کار در بخش آموزش و پرورش استثنایی و سختی‌های مختص به آن گفت: وقتی در این مدارس حضور می‌یابیم تا از نزدیک با عملکرد و نحوه کار و سختی کار همکارانمان برای آموزش به دانش‌آموزان نیازمند آشنا شویم، همت و تلاشی مضاعف را از سوی آنان شاهد هستیم که از عهده یک انسان عادی واقعا خارج است.
نجفی با تأکید بر اینکه مدارس استثنایی روال خودشان را طی می‌کنند و مسائل و مشکلات هم مانعی برای انجام کار آن‌ها نیست، گفت: مشکلاتی در حوزه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و سرویس وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است گرچه که تاکنون اعتبارات دولتی در این بخش پرداخت شده اما نیازمند این هستیم که پس از این نیز با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد دچار مشکلات در این بخش نشویم.
وی با اشاره به خدماتی که باید به این دانش‌آموزان ارائه شود، گفت: هزینه‌های خدمات توان‌بخشی هم گران است و هم ملاحظات خاص خودش را دارد لذا با توجه به اینکه در این بخش نیازها زیاد هستند لازم است توجه خاصی به‌منظور کمک به این دانش‌آموزان که نیازمند کمک‌های ویژه هستند‌، شود.
نجفی همچنین به برخی از مشکلات کارکنان حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره كرد و گفت: برخی از این مشکلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی است که نیازمند اعتبارات بسیاری است و با صندوق بازنشستگی کشوری متفاوت است که این امر از جمله مطالبات دوستان در آموزش و پرورش استثنایی است، همچنین مطالباتی مربوط به قبل از سال 94 دارند که نیازمندیم به نحوی رفع شود.

انتهای پیام
captcha