گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در زابل
کد خبر: 3870501
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در زابل

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مؤسسه فرهنگی مذهبی آیت‌الله سیستانی امروز، 20 دی ماه در زابل برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم ویژه شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س)، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین منافی، از وعاظ اعزامی قم، با حضور رهروان و عاشقان مکتب ولایت و امامت، در مؤسسه فرهنگی مذهبی آیت‌الله سیستانی زابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ منافی، با برشمردن مناقب و فضائل حضرت صدیقه طاهره، به غربت معصومین علیهم السلام در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: روزگاری مردم به دلیل عدم دسترسی به منابع و نداشتن سواد کافی و فقر فرهنگی، مذهبی از درک و فهم و شناخت معصومین علیهم السلام محروم بودند، اما با توجه به رشد روزافزون و انفجار اطلاعات دیگر توجیه پذیر نیست که کسی بخواهد باز هم برای بی اطلاعی و عدم شناخت خود از مکتب اسلام بهانه بیاورد؛ امروز در میان سیل وسیع اطلاعات و اخبار و اینهمه کتاب و مقاله اگر تنها چند دقیقه از وقت خود را به تحقیق پیرامون زندگی امامان معصوم علیهم السلام قرار دهیم به پاسخ بسیاری از سوالات خواهیم رسید. 

وی همچنین تاکید کرد: یک شیعه واقعی موظف است با مطالعه دقیق و شناخت کافی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امامان معصوم علیهم السلام به و دفاع مناسب از مکتب اسلام، موجب رهایی آن عزیزان از غربت شود. ما نباید از شناخت صحیح راهی که انتخاب کرده‌ایم غافل باشیم.

حجت‌الاسلام منافی همچنین متذکر شد: یک نویسنده مسیحی گفته بود، من بیش از یکصد بار نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین را خواندم و پس از هر بار مطالعه با دریای بیکرانی از اندیشه و اخلاص عرفان آشنا شدم. وی از مخاطبان خود سوال کرد: آیا در بین شما کسی هست که فقط یک بار نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را تعمق و تفکر پیرامون مفاهیم آن مطالعه کرده باشد.

حسین قدس نیا 

انتهای پیام
captcha