برگزاری هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی؛ نیازمند اختصاص بودجه
کد خبر: 3867409
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

برگزاری هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی؛ نیازمند اختصاص بودجه

گروه فعالیت‌های قرآنی _ رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اعتبار اختصاصی به حوزه قرآنی آذربایجان‌غربی محدود بوده و باید برای برگزاری بهتر هفته قرآن و عترت اعتبارات بخش قرآنی استان افزایش یابد.

محدود بودن اعتبارات قرآنی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه، ۸ دی ماه در جلسه هماهنگی هفته قرآن و عترت در ارومیه اظهار کرد: قرآن روشنی‌بخش زندگی ملت‌های مسلمان بوده و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی باید بتواند عطش جامعه را نسبت به موضوعات دینی و قرآنی سیراب و گروه‌های مختلف به ویژه جوانان و نسل جدید را با قرآن بیشتر آشنا کند و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بهره‌گیری از تمامی پتاتسیل‌ها و ظرفیت‌های خود برای  برگزاری هرچه بهتر هفته قرآن وعترت است.

وی افزود: اعتبار اختصاصی به حوزه قرآنی استان محدود بوده و باید برای برگزاری بهتر هفته قرآن وعترت اعتبارات بخش قرآنی استان افزایش یافته و سایر ارگان‌ها و نهادها برای برگزاری این مراسمات کمک کرده و بودجه‌هایی را اختصاص دهند.

رئیس گروه قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هفته قرآن وعترت در بهمن ماه امسال در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد و در این هفته از ۱۳۰ فعال قرآنی و حافظ قرآن استان تجلیل به عمل خواده آمد.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، شعر، داستان کوتاه، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، تلاوت قرآن وایده‌پردازی درحوزه قرآن وعترت از جمله برنامه‌هایی است که در هفته قرآن وعترت در استان برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی‌های ‌هم‌اندیشی در دانشگاه ارومیه

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام کریم جباری، مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دانشگاه ارومیه تصریح کرد: برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دو قالب، اساتید که شامل کرسی‌های هم‌اندیشی، ایده‌پردازی در زمینه شیوه‌های کاربردی کردن پیام‌های قرآنی در دانشگاه و برنامه‌های مخصوص دانشجویان، اساتید و کارکنان در سه سطح در تمام دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: فراخوان مقالات در زمینه‌های ایده‌پردازی قرآنی، نقش قرآن در ترسیم سبک زندگی دانشجویی، نکات تفسیری آیات، اهداف و آرمان‌های دانشگاه، نکات تفسیری آیات مرتبط با رشته‌های دانشگاهی، تدوین مختصات دانشگاه قرآنی، شیوه‌های انس‌گیری دانشگاهیان با قرآن و راهکارهای حل مشکلات دانشجویی بر پایه قرآن، مهارت‌های زندگی قرآنی از نگاه دانشجو، آسیب‌شناسی و شناسایی خلاها، کاستی‌ها و موانع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: تمام برنامه‌های فرهنگی هفته قرآن و عترت با هدف ارتقای انس با قرآن در دانشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد و فعالیت‌های قرآنی دانشگاه منحصر به این هفته نیست  و مسابقاتی در زمینه‌های حفظ، قرائت، تلاوت و روان‌خوانی در سطح دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که در سال گذشه در حفظ کامل قرآن برخی افراد افتخاراتی را برای این دانشگاه کسب کردند.

انتهای پیام
captcha