عمده‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی چهار محال و بختیاری
کد خبر: 3867121
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

عمده‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی چهار محال و بختیاری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری از دغدغه خود در راستای کاهش اعتبارات قرآنی در سطح کشور گفت.

به گزارش ایکنا؛ پس از تشکیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، این اتحادیه با اتحادیه‌های استان‌ها ازجمله استان چهارمحال و بختیاری، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد که در آن مقرر شد اعتبارات قرآنی بدون واسطه به اتحادیه استان تخصیص یابد و اتحادیه استان نیز بنا بر کارکرد مؤسسات قرآنی، اعتبارات را به آنها تخصیص دهد.

یکی از فعالیت‌هایی که اتحادیه استان چهارمحال و بختیاری با همکاری مؤسسات قرآنی در حال اجرا هستند، ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم است. بر اساس سنجشی که از روند ثبت نام این دوره از آزمون در استان صورت گرفت، تاکنون یک هزار و 282 نفر در رشته‌های مختلف حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند. یکی از مؤسسات فعال شهرکرد به نام نور به عنوان مجری این طرح است.

یکی از فعالیت‌هایی که در بخش مؤسسات قرآنی در حال رصد است، ارزیابی وضعیت آموزشی مؤسسات قرآنی است که متاسفانه کاهش تخصیص اعتبارات قرآنی در سال جاری بر روی فعالیت‌های مؤسسات تاثیرگذار بوده است. در حال حاضر، بزرگترین مسئله و دغدغه‌ای که فعالان قرآنی استان چهارمحال و بختیاری را نگران کرده، کاهش اعتبارات سالانه بودجه کل کشور است در حالی که این اتحادیه، مجموعه برنامه‌های متنوعی را در طول سال اجرا می‌کند.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در این استان، 63 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت و 173 خانه قرآن مشغول به فعالیت هستند که مجری اجرای طرح‌های آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان هستند. 

با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق کم‌برخوردار محسوب می‌شود، مؤسسات و خانه‌های قرآن نیازمند توجه هر چه بیشتر هستند تا بتوانند حداقل وسایل آموزشی و رفاهی را تامین کنند. استان‌های بزرگ همانند تهران، اصفهان، فارس و غیره با وجود بنگا‌ه‌های اقتصادی، در جذب خیرین فعالیت دارند و این در حالی است که مناطق کم‌برخوردار با مشکلات مضاعفی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام
captcha