اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان قرآنی پیام نور
کد خبر: 3866970
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان قرآنی پیام نور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور استان همدان گفت: بر اساس توافق‌نامه منعقد شده ما بین سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با بانک صادرات، به فعالان قرآنی این دانشگاه وام قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان قرآنی پیام نورسعید ظروفی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بر اساس توافق نامه منعقد شده ما بین سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با بانک صادرات، به فعالان قرآنی این دانشگاه وام قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه این طرح از آذر ماه سال جاری در دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشوردر حال اجرا است، گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور تشویق هر چه بیشتر دانشجویان به قرآن است.
وی با بیان اینکه مبلغ وام اعطایی به فعالین و برگزیدگان مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور از 5 میلیون تا 20 میلیون متغییر است گفت: دانشجویانی که طی 5 سال گذشته موفق به کسب گواهی حفظ قرآن از دستگاه‌های متولی شده اند می توانند از تسهیلات بانکی این طرح استفاده کنند.
ظروفی اضافه کرد: دانشجویان حائر رتبه اول تا سوم در جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور و دانشجویان دارای طرح، ابتکار و ایده در زمینه قرآن و عترت نی زمی توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان اشاره‌ای به مبالغ این وام داشت و گفت: به حافظان 1 تا 5 جزء قرآن مبلغ 5 میلیون تومان، حافظان 5 تا 15 جزء مبلغ 10 میلیون تومان و حافظان 15 تا 30 جزء قرآن کریم مبلغ 20 میلون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: نفرات اول تا سوم جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور نیز در رشته‌های به جز حفظ به ترتیب مبالغ 20، 15 و 10 میلیون تومان اعطا می‌شود، دانشجویان دارای طرح، ابتکار و ایده در زمینه قرآن و عترت نیز 10می‌توانند از وام 10 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.
ظروفی اشاره ای به بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور داشت و ابراز کرد: مرحله کشوری این دور از جشنواره آبان ماه سال جاری در شهر کرمان برگزار شد که از استان همدان 8 نفر از دانشجویان موفق حضور در این مسابقات شدند.
وی با اشاره به اینکه از میان 8 راه یافته به مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاه‌‌های پیام نور سراسر کشور، 3 نفر حائر رتبه شدند ادامه داد: آقایان «علی روزبهانی» رتبه دوم رشته اذان، «حامد قاسمی» رتبه سوم رشته حفظ 10 جزء قرآن و «محمد نقی پور» حائز رتبه دوم در رشته اپلیکیشن‌های قرآنی شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان عنوان کرد: امسال دانشگاه پیام نور استان همدان در راستای جذب حداکثری دانشجویان در زمینه قرآن، توانست رتبه سوم کشور را در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور، را کسب کند.

انتهای پیام
captcha