نیازمند یک تغییر ساختاری در کشور هستیم
کد خبر: 3866430
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

نیازمند یک تغییر ساختاری در کشور هستیم

گروه اجتماعی - مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ما نیازمند یک تغییر ساختاری در کشور هستیم و بیانیه گام دوم، بیانیه این تحول و ایجاد فضای جدید در کشور است.

نیازمند یک تغییر ساختاری در کشور هستیم/ بیانیه گام دوم عامل تغییر در ساختار کشوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، سه شنبه، 3 دی ماه در اجتماع ۲ هزار نفری دانشجویان بسیجی استان اظهار کرد:جهان تازه‌ای در جامعه ما قدم می‌گذارد.
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه باید باور کنیم که وارد جهان تازه‌ای شده‌ایم افزود: همانگونه که با انقلاب اسلامی، کشور و منطقه وارد فضای جدیدی شد که به طبق گفته مقام معظم رهبری کشور وارد پیچ تاریخی عظیمی شد اکنون نیز وارد جهان تازه‌ای می شویم.
وی اضافه کرد: جهان تازه ای که کشور در حال قدم نهادن در آن است پایگاه و اهرم اصلی آن، احساس مسئولیت، تخصص و فعالیت فوق‌العاده هسته‌هایی از جوانان و به طور ویژه بسیج و به طور خاص، بسیج دانشجویی است که حلقه میانی دولت و ملت است.
پناهیان ادامه داد: این هسته‌ها دارای 2 کارکرد اساسی هستند، نخست انکه ملت را قوی می‌کنند و دوم آنکه دولت را از قدرت‌های اضافیش می‌کاهد، قدرت اضافی دولت باید کم و به ملت داده شود و این عمل را حلقه‌های میانی انجام می‌دهند.
وی گفت: این حلقه‌های میانی متشکل از جوانانی هستند که استعداد‌ها را در میان مردم شناسایی کرده و سازمان‌دهی می‌کنند، موجب اتحاد و ارتباط میان مجموعه‌ها می‌شوند، این حلقه‌ها ناظر بر اعمال و تصمیم گیری‌های دولت هستند و همین موجب می‌شود تا دیگر ملت نان خور دولت قرار نگرفته و حکم‌رانی جدیدی در کشور شکل گیرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در غرب مردم حاکم نیستند ادامه داد: بسیاری نیز به دنبال آن هستند تا ایران را نیز مانند دولت‌های لیبرال کنند، نمایندگان و مسئولین ما هنگام انتخابات با حرف‌های بیهوده و هرز و ترساندن خائنانه طرف مقابل از مردم رأی می‌گیرند و پس از پس از انتخابات مردم را پس می‌زنند.
پناهیان افزود: این مهم در سخنان آقای روحانی نیز به چشم می‌خورد او در انتخابات ریاست جمهوری، دروغ‌هایی به شدت آشکار و سخنانی بیهوده و مزخرف به زبان آورند و کسی هم او را از این بازی خارج نکرد.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه دانشجویان ما محترمانه با دولت صحبت می‌کنند ابراز کرد: هنوز دانشجویان ما سعی می‌کنند احترام را حفظ نموده و در نهایت ادب خواسته‌ها و نابه سامانی‌های روز جامعه را به گوش دولت برسانند این در حالی است که دانشجو می‌تواند بسیار صریح و بی پرده سخن بگوید.
وی با بیان اینکه مذاکره راه حل مشکل نیست ادامه داد: مسئولین ما به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه با مذاکره هستند حال آنکه انان خود خوب می دانند که مذاکره راه حل مشکل نیست بلکه آنان با مذاکره به دنبال پایان استقلال کشور و کوتاه آمدن در برابر دول استکباری هستند.
پناهیان افزود: نه برجام، نه FATF و نه هیچ مذاکره دیگری برای حل مشکل کشور نبوده است و این را مسئولین به خوبی می‌دانند و شاید تنها دلیلی که آنان را به سوی این مفاهیم و 2 قطبی‌های کاذب صلح، بحران و عدم بحران سوق می‌دهد این است خود در رأس باشند.
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دوره‌ای که در آن مسئولان بتوانند خطا کنند باید پایان پذیرد گفت: ما نیازمند یک تغییر ساختاری در کشور هستیم و بیانیه گام دوم، بیانیه این تحول و ایجاد فضای جدید در کشور است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند و در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده و چشم باز جامعه باشند گفت: اگر دانشجویان و هسته‌های مسئله محور ما فعال باشند ملت قدرتمند تر شده و هرکسی به خود اجازه نخواهد داد در انتخابات وارد شود تا ما مجبور به دفاع از نظام در برابر او باشیم.
پناهیان افزود: جهان تازه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم متشکل از جوانانی است که حلقه‌های میانی دولت و ملت هستند و موجب تقویت ملت و کاهش قدرت اضافی دولت و افشای پنهان کاری‌های دولت می‌شوند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این حلقه‌های میانی امکان راند خواری و فساد و ظهور و وجود خارجی مسئولی که وسوسه قدرت طلبی داشته باشد را از او می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید جهان تازه امروز نیازمند یک تغییر ساختاری است اضافه کرد: مسئولیت و قدرت، جایگاه پاکی است و هر که در آن قرار گیرد مردم خاک زیر پای او را طوطیای چشم می‌کنند که از انبیاء و معصومین احادیث و روایات بسیاری در این خصوص نقل شده است.
پناهیان افزود: بسیج مظهر مردم سالاری دینی است و این به آن معنا است که مشارکت مردم در امور مختلف می‌توانند در تعیین سرنوشت کشور موثر واقع شود، خمیر مایه گام دوم انقلاب و مخاطب مقام معظم رهبری در این بیانیه نیز مردم هستند.
این مبلغ بین‌المللی با بیان اینکه مردم و جوانان ما باید مطالبه گر باشند ادامه داد: مطالبه گری به معنای انتقاد بدون مسئولیت و یا مچ گیری طرف مقابل برای نشان دادن خطای او نیست بلکه مطالبه گری کمک به طرف مقابل و مسئولین است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید در همه عرصه‌ها فعال باشند ادامه داد: هر دانشجو و طلبه می‌توانند در کنار فعالیت علمی خود فعالیت اقتصادی نیز داشته باشدکه نوعا با همگرایی این مهم تحقق می‌یابد.
پناهیان با بیان اینکه جوانان ما باید به فکر انباشت سرمایه مالی در بانک‌ها نباشند گفت: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، ورود به زمینه بورس، کارافرینی و کمک به فعالان تعاونی‌های مردمی و ... از جمله راه‌هایی است که جوانان می‌توانند در عرصه اقتصادی حضوری موثر داشته باشند.
این مدرس حوزه با بیان اینکه این جهان تازه سرشار از فعالیت، احساس مسئولیت، فعالیت‌های شبکه‌ای و اتحاد باهم است افزود: ما با منفرد بودن و دوری از فعالیت‌های گروهی در حال رواج سرمایه داری هستیم در حالی که اتحاد و باهم بودن امری که مورد تأکید دین ما نیز هست.
وی عنوان کرد: باید با اتحاد با یکدیگر از اختلافات و موانع گذشت که این مهم باعث خواهد شد تا قدرت ملت افزایش یافته و مسئولین همواره آگاه باشند که چشمان بینایی است که اعمال آنها را نظارت کرده و مطالبه گر خواسته‌های ملت هستند.
پناهیان ادامه داد: من موافق پول دار شدن جوانان هستم چرا که پول این دولت نباید در دستان راندخواران و افراد بیگانه افتاده و یا به نفع برخی کشور‌های غربی در بانک‌ها تجمیع شود بلکه باید به دست مردم و جوانان این ملت باشد تا با آن کسب و کاری راه انداخته و از آمار بیکاری بکاهند.
این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید فرزندان ما را کارمند به بار آورد گفت: سیستم آموزشی کشور ما تا چه اندازه به دنبال ایجاد مهارت در فرزندان ما است!!!
وی با بیان اینکه ایران یکی از عقب مانده کشور‌های دنیا در سهولت راه اندازی کسب و کار است گفت: نباید راه اندازی کسب و کار در کشور ما تا این اندازه پایین باشد در حالی که می‌تواند نسبت به کشور‌های غربی و لیبرال راحت‌تر در این عرصه وارد شده و زمینه فعالیت جوانان در عرصه کسب و کار را فراهم کند.

پناهیان با بیان اینکه شما دانشجویان می‌توانید عرصه سیاست کشور را تغییر دهید گفت: ما به اندکی تغییر ادبیات نیاز داریم، آرمان‌های ما امروز تبدیل به هدف شده است، آرمان امری دست نیافتنی است در حالی که هدف امری کمیت پذیر و تحقق یافتنی است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ادبیات دینی ما ضعیف است گفت: فراوانی باید در کشور ایجاد شود و رفاه کلمه ای است برای شما انقلابیون که این مهم در صحبت‌های حضرت زهرا(س) نیز عنوان شده است.
پناهیان با بیان اینکه شما دانشجویان باید مفاهیم انقلابی را به گونه ای تعریف کنید که مردم دچار سوء تفاهم نشوند گفت: باید مفهوم بسیجی به گونه‌ای برای مردم تعریف شود که هر گاه نام بسیج آمد، مردم به یاد افرادی متخصص، بانشاط، پویا، فعال، دقیق و باهوش بیفتند.

انتهای پیام
captcha