چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند
کد خبر: 3862772
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

دیگر رسانه‌ها ـ نماینده چین در امور خاورمیانه گفت پکن از تأسیس کشور مستقل فلسطین با حق حاکمیت کامل در مرزهای تعیین شده 1967 و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «جای جون»، روز یکشنبه در حاشیه دیدار از فلسطین بر مواضع چین در مسئله فلسطین و اسرائیل تاکید و از کشورهای مختلف جهان درخواست کرد بر اساس اصول بین‌المللی، روند صلح خاورمیانه را به پیش سوق دهند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: باید با پایبندی به «طرح دو کشور» بر اساس موارد قطعنامه‌های سازمان ملل، اصول "زمین در برابر صلح" و شناخت مشترک و مقررات بین‌المللی مانند "پیشنهاد صلح اعراب" از طریق گفت‌و‌گو و مشورت برابر، اختلافات موجود میان فلسطین و اسراییل را حل و برای یافتن راه حلی که مورد پذیرش دو طرف باشد تلاش کرد.

فرستاده ویژه چین در مسئله خاورمیانه افزود: اخیراً، آمریکا با روش‌های بسیار غیر مسئولانه با مسائل منطقه‌ای برخورد کرده که به تحقق صلح و حل مسائل منطقه‌ای آسیب می‌رساند.

جای جون در جریان سفر به فلسطین با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و دو طرف درباره اوضاع منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha